فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه ومبانی نظری کارکردهای اجرایی دارای 44 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فهرست مطالب:
کارکردهای اجرایی
2-2- اجزای کارکردهای اجرایی
1-2-2- حافظه کاری
2-2- 2- بازداری پاسخ
3-2-2- برنامه ریزی و سازماندهی
2-3-2- مدل CEO مغزی یا رهبر ارکستر (مک کلوسکی)
شکل 1-2 کارکردهای اجرایی به عنوان رهبر ارکستر مغز (مدل ساده سازی شده CEO مغزی)
یک مدل از کارکردهای اجرایی
• خودانگیختگی:
• خودتنظیمی:
• خودتشخیصی:
• خودتعیین گری:
• خودزادی
• ماورای خودیکپارچگی
• کارکردهای اجرایی و هوش
شکل4-2یک مدل توسعه یافته از توانایی های کارکردهای اجرایی
3-3-2- مدل 3 لایه ساراوارد
1- خودتنظیمی
2- سازمان دهی و یکپارچگی
منابع فارسی
منابع لاتین:
کارکردهای اجرایی
کارکردهاي شناختي، محصول فرايندهاي پردازشي مغز است و شامل دو زير مجموعه است؛ يکي کارکردهاي مبتني بر قانون که تفکر و عملکرد فرد را تنظيم و کنترل ميکند و تحت عنوان کارکردهاي اجرايي شناخته ميشود و ديگري کارکردهاي غيرقانونمند که به مبتنی بر هيجانات، امیال، شناخت اجتماعي و عوامل تأثيرگذار موقعيتي است (پاسینی و همکاران، 2007). کارکردهای اجرايي، شامل انعطافپذيري شناختي و توانايي مديريت مؤلفههاي مداخلهگر در رفتارهاي هدفگرا و پيشبيني پيامدهاي ناشي از يک عملکرد است (آردیلا و سورلوف، 2007). كاركردهاي اجرايي، از جمله توانايي هايي هستند كه كودكان در آينده براي يادگيري هاي مدرسه اي به آنها نيازمندند (كرك، گالاگر، آناستازیو و کولمان، 2006) و بروندادهاي رفتار را تنظيم مي كنند و معمولاً شامل بازداري و كنترل محرك ها، حافظة كاري، انعطاف پذيري شناخت، برنامه ريزي و سازماندهي هستند (دنكلا، 1996). به عبارت ديگر، كاركردهاي اجرايي مجموعه اي از تواناييهاي عالي، شامل خودگردانی، خودآغازگري، برنامه ريزی، انعطاف شناختي، حافظه كاري، سازماندهي، ادراك پويا از زمان، پيش بيني آينده و حل مسئله است كه در فعاليت هاي روزانه و تكاليف يادگيري به كودكان كمك مي کند (داوسون، 2004؛ علیزاده، 1384).
گروهی از محققین براي تبیین کارکردهاي اجرایی از مفهوم چگونگي و چرايي رفتارهاي انسان و گروهی دیگر این کارکردها را در دامنه هاي شناختي متفاوت، گروهبندي ميکنند که شامل برنامهريزي و سازماندهي رفتار، بازداري و مهار پاسخ، تداوم عملکرد، کاهش تسلط و توانايي شروع عملکرد است (آردیلا، 2008). مياک و همکاران (2000) شواهدي مبني بر تقسيم کارکردهاي اجرايي به سه مؤلفه شناختي مشتمل بر مهار، انتقال و به روز رساني ارائه می دهد که اگر چه قابل تفکيک هستند، امّا در فرايند تنظيم و کنترل بسياري از عملکردها هر سه با هم ايفاي نقش ميکند. از جمله مؤلفههاي ديگري که اين پژوهشگران معرفي کردند، برنامهريزي، تصميمگيري و حل مسأله است. يک تقسيم بندي ديگر کارکردهاي اجرايي به دامنههاي اصلي، شامل پنج مؤلفه ي مهار فوري پاسخ، برنامه ريزي، انعطافپذيري شناختي، انتقال توجه و حافظهي کاري است (دنیلسون، لوسی، رانبرگ و نیلسون، 2010).
پیشینه ومبانی نظری کارکردهای اجرایی_1527238059_9464_3418_1874.zip0.00 MB |