فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و ادبیات نظری خصوصیات دوران نوجوانی و انحرافات جنسی در نوجوانان دارای 37 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فهرست مطالب:
2-1نوجوانی
2-2 تاریخچه مطالعه دوران نوجوانی وبلوغ
2-3 خصوصیات جسمانی دوران نوجوانی
2-4 خصوصیات عقلانی دوران نوجوانی
2-5 خصوصیات عاطفی دوران نوجوانی
2-6 خصوصیات اجتماعی دوران نوجوان
2-7 مشکلات دوران نوجوانی ونحوه مقابله با آن
2-8 بلوغ وسایرعلائم نوجوان
2-9 کالبد شکافی چگونگی شکل گیری بلوغ
2-9-1 کارکرد فیزیولوژیکی غدد در زمان بلوغ
2-10-بلوغ جنسی 2
-11 بلوغ زودرس وبلوغ دیررس
دیررسی بلوغ
-12 عواملی که انحراف جنسی درنوجوان را به وجود می آورند
2-13 دیدگاهها درزمینه تحول جنسی نوجوانان
2-14 بالیدگی جنسی
2-15 تواناییهای شناختی وتصمیم گیری نوجوانان در زمینه مسایل جنسی
2-16 مشکلات اخلاقی وجنسی نوجوانان
2-16-1 خودارضایی یا استمناء
2-16-1-1 نظریات مختلف درباره استمناء
2-16-1-2 استمناء دررابطه با جنس
2-16-1-3 نظراسلام درمورد استمناء
2-16-1-4 گناه خود ارضایی
2- 16-1-5- سبب شناسی خود ارضایی
2-16-1-6 ازدیدگاه برخی نویسندگان،مهمترین علل وانگیزه های خود ارضایی عبارتند از:
2-16-1-7 پیامد های خود ارضایی
2-16-1- 8 درمان خودارضایی
2-16-1-9 شناخت درمانی دینی
2-16-2- اختلال هویت جنسی
سبب شناسی
2-16-3 - گرایش به همجنس خواهی(همجنس گرایی)
2-16-3-1 به طور کلی دونوع همجنس خواهی تشخیص داده شده است
2-16-3-2 سبب شناسی همجنس خواهی
منابع و مأخذ
2-1نوجوانی
تعریف نوجوانی:دورهای اززندگی که بین کودکی وبزرگسالی قرارگرفته دوره نوجوانی خوانده می شود به عبارت دیگر،دوران نوجوانی مرحله ای اززندگی است که بین کودکی وبزرگسالی قرار گرفته است.مد ت دوره نوجوانی درجوامع مختلف متغیر است واز جامعه ای به جامعه دیگر درنوسان بوده ومرزهای سنی مشخصی ندارد.(نجاتی،1389) تعریف لغوی واژه نوجوانی:معنی لغوی واژه نوجوانی "درحال بزرگسال شدن"است.هرچند بسیاری ازفرهنگ های لغت این اصطلاح را به صورت "بالغ شدن" تعریف کرده اند.دربرخی دیگرازواژه نامه ها،نوجوانی به عنوان دوره ای از زندگی بین بلوغ وپختگی(بزرگ)تعریف شده است.(آقامحمدیان وحسینی،1384)
2-2 تاریخچه مطالعه دوران نوجوانی وبلوغ
شاید بتوان گفت،یکی ازعلت هایی که اززمان های قدیم توجه دانشمندان به روانشناسی کودک جلب شده است این باشد که روزی کودک،نوجوان می شود وچرخ های عظیم اجتماع به دست وی به چرخش درمی آید.بنا براین اگر کودک امروز و نوجوان فردا ازلحاظ جسمی وروحی نیرومند باشد، سود بیشتری عاید اجتماع خواهد شد. درداستانهای قدیم مانند"ادیسه"که ازتنها پسر"اولیس"بحث می کند،به نوجوانان نام"تاگاریس"که معنی لباس آستین گشاد بوده است می دادند.هرکس این لباس را برتن می کرد اجازه داشت درجشن ها شرکت کند وبالغ محسوب می شد.ودرروم"پلوتارچ"درکتاب خود ازاهمیت تعلیم وتربیت وواگذاری مسوولیت به نوجوانان صحبت کرده است.
Adolescence
maturity
puberty
پیشنه و ادبیات نظری خصوصیات دوران نوجوانی و انحرافات جنسی در نوجوانان_1527268076_9508_3418_1561.zip0.00 MB |