خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری آموزش الکترونیکی و مدل های پذیرش تکنولوژی اطلاعات

پیشینه و مبانی نظری آموزش الکترونیکی و مدل های پذیرش تکنولوژی اطلاعات

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری آموزش الترونیکی و مدل های پذیرش تکنولوژی اطلاعات دارای 63 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

فهرست مطالب:



2-1) مقدمه

2-2) مفاهیم و تعاریف مرتبط با آموزش الکترونیکی

2-2-1) آموزش الکترونیکی

2-2-2) آموزش از راه دور

2-2-3) محتوای الکترونیکی

2-2-4) سامانه آموزش الکترونیکی

2-3) تاریخچه آموزش الکترونیکی

2-4) اهمیت و ضرورت آموزش الکترونیکی

2-5) عوامل موثر بر موفقیت آموزش الکترونیکی

بخش دوم :

مدل های پذیرش تکنولوژی اطلاعات

2-1) مقدمه

2-2) مفاهیم و تعاریف مرتبط با پذیرش فناوری اطلاعات

2-2-1) فناوری اطلاعات

2-2-2) پذیرش فناوری اطلاعات در سازمان

2-3) اهمیت و ضرورت پذیرش فناوری اطلاعات

2-4) الگوهای پذیرش فناوری اطلاعات

2-4-1) نظریه عمل مستدل(فیشن و آیزن)

شکل (2-2) مدل 1991 تئوری عمل مستدل آیزن (Wikipedia 2014)

2-3-2) نظریه رفتار تریاندس

شکل (2-5) نظریه رفتار (M. J. Fell 2014)

2-3-3) نظریه اشاعه نوآوری راجرز

شکل (2-6) مدل نظریه اشاعه نوآوری راجرز (رستگارپور 1392)

2-3-4) نظریه رفتار برنامه ریزی شده آیزن

نمودار (2-8) مدل نظریه رفتار برنامه ریزی شده آیزن(Ajzen,1991,1995)

2-3-5) نظریه تجزیه شده رفتار برنامه ریزی شده

شکل (2-9) مدل نظریه رفتار برنامه ریزی شده تجزیه شده تیلور و تاد

2-3-6) نظریه پذیرش فناوری اطلاعات دیویس

شکل (2-10) مدل پذیرش فناوری دیویس(Davis 1989)

جدول 2-2. برساخته های اصلی مدل پذیرش فناوری(رستگارپور 1392)

بخش سوم :

پیشینه تحقیق

2-3) پیشینه تحقیقات

2-3-1) تحقیقات داخلی

2-3-2) تحقیقات خارجی

شکل (2-11) مدل پذیرش فناوری براساس تحقیق گاردیا

منابع ومآخذ

منابع فارسی

منابع انگلیسی



بخش اول :

آموزش الکترونیکی

2-1) مقدمه


امروزه آموزش الکترونیکی با انواع و مدل های متنوع به عنوان یادگیری و آموزش های مبتنی بر فناوری اطلاعات برای سازمان ها و مردم با تمام وسعت اش بر پایه تجارب، تمرینها و یادگیری های عمدتاً انفرادی پذیرفته شده است. آموزش الکترونیکی در واقع انتقال دانش از طرق و شیوه های مختلف مانند تحت اینترنت(آنلاین و آفلاین)، تحت اینترانت(شبکه های کامپیوتری درون سازمانی)، تحت سیستمهای اندرویدی (موبایل و تبلت)، تحت بسته های آموزشی(لوح های فشرده) و یا بسیاری دیگر از انواع و اشکال مختلف، بسته به گستردگی و میزان تمایل و درک استفاده از تکنولوژی فناوری اطلاعات در کشورهای مختلف و نیازهای جوامع مطرح می شود.

این تحولات و نفوذ سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات سبب شد تا به راحتی محیط های آموزشی به سوی مجازی شدن سوق یافته و به دنبال آن ارتباطات به منظور آموزش و گسترش دانش به گونه ای فزاینده از طریق رایانه امکان پذیر شود. نیازهای روز افزون مردم و سازمان ها به آموزش، منجر به تحت پوشش قرار گرفتن جمعیت گسترده ای از مردم در بسیاری مناطق حتی مناطق محروم که با عدم دسترسی آنها به مراکز آموزشی معتبر، کمبود منابع اقتصادی، فقدان آموزشگران مجرب و اینچنین مسایلی درگیر هستند نیز با کمک فناوری اطلاعات و روش های جدید آموزش، مخصوصاً آموزش مجازی، شد. (ترجمان 1390)

از دیگر مهمترین کاربردهای این شیوه نوین آموزش که منشاء آن از پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان محسوب می شود، بخشهای مختلفی از اجتماع اعم از شرکتها، صنایع، سازمان ها و موسسات آموزشی را مجذوب خود کرده است. دراین راستا طراحی و برنامه ریزی های متنوع و زیادی صورت گرفته است تا بتوان پاسخگوی تقاضای روزافزون علاقمندان به آموزش و انعطاف پذیری بیشتر در امر آموزش باشد. به طوری که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته(آمریکا و اروپا) رشد گرایش سازمان ها، دانشگاه ها، موسسات آموزشی و حتی مردم به آموزش های الکترونیکی به مراتب بیشتر از آموزش سنتی و یا حضوری می باشد.(اناری نژاد 1391)

در واقع آموزش الکترونیکی که زیر مجموعه ای از آموزش از راه دور می باشد نوعی سازماندهی فرایند یاددهی-یادگیری با درجه انعطاف بالا، فرصت دهی برابر به همگان، از میان برداشتن موانع دسترسی بویژه فواصل جغرافیایی و ایجاد فرصت یادگیری مستقل در همه سطوح می باشد. (بورا 1390)


این آموزش ها به واسطه فن آوری های نوین اطلاعات و ارتباطات بسیار مفید خواهد بود زیرا از طریق ایجاد و توسعه محیط های آموزشی که محدود به زمان و مکان نیستند بسیار مثمرثمر بوده و افراد به هنگام استفاده از آنها تحت تاثیر اطلاعات و تعامل های درون آن قرار می گیرند. از اینرو توسعه زیرساختها و بزرگراه های اطلاعاتی، همچنین رشد و گسترش چشمگیر رایانه های متصل به اینترنت و شبکه های انتقال اطلاعات در سالهای اخیر به نقطه عطفی در بکارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در ابعاد مختلف زندگی از جمله آموزش و یادگیری تبدیل شده است.(پاپزن 1390)

این آموزش ها، فرصت یادگیری مادام العمر و پایدار را برای همگان فراهم نموده است. آموزش از راه دور در قرن بیست و یکم به عنوان راهی برای غلبه بر چالشهای موجود، دستاوردهای نوینی را در عرصه های آموزشی به ارمغان آورده و راهی نو را در نظام آموزش گشود. این آموزش ها نه تنها مکمل آموزش های حضوری بوده بلکه فرصت خوبی برای بروز رسانی محتوایی و انعطاف بخشی به روش های یادگیری و یاددهی به ارمغان آورده است. (فرزانه 1392)


نمی توان این تغییرات عظیم پیرامون را نادیده گرفت، نمی توان دنیای در حال تغییر را نادیده گرفت و سرعت این تغییرات روز به روز بیشتر می شود، تکنولوژی های جدید ظهور می کند و اگر سازمان ها با آنها هم سو نشوند معادلات مدیریتی آنها بر هم می ریزد. سیستم های مدیریت نیز باید بتوانند خود را با تغییرات سازگار نموده و به دنبال فضایی با راه حل های بهتر، سریعتر و ارزان تر باشند. در مسیر دستیابی مدیریت تکنولوژیک به اهداف متعالی سازمان نظیر خلق ارزش، عوامل بسیاری نقش دارند و آموزش مخصوصاً به شیوه نوین تکنولوژیک یعنی الکترونیکی به بعنوان یکی از عوامل تاثیرگذار، نقش ویژه ای در افزایش کارایی، اثربخشی و ارتقاء سازمانی دارد.(رودپشتی 1393)




اینکه چه عواملی بر کاربرد این شیوه آموزشی در سازمان ها و موسسات آموزشی اثرگذار خواهد بود و میزان پذیرش آن بین فراگیران علوم و موضوعات مختلف چقدر می باشد سوال مهمی می باشد که این تحقیق را به طرح این سوال واداشته که چه عواملی بر قصد استفاده از آموزش های الکترونیکی در نظام آموزش های ضمن خدمت کارکنان وزارت نیرو تاثیرگذار می باشند؟


بسیاری از پژوهشگران با بررسی موضوعات و مسایل مربوط به آموزش های مجازی به تاثیر فناوری اطلاعات در حوزه آموزش و دلایل پذیرش تکنولوژی از جانب فراگیران و سازمان های متقاضی بررسی کرده اند ولی هنوز بدلیل کوتاه بودن عمر این تکنولوژی در آموزش جای تحقیق و پژوهش در این حوزه وسیع و نیاز مبرم است.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش الترونیکی و مدل های پذیرش تکنولوژی اطلاعات_1561735586_9874_3418_1853.zip0.31 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت