دانلود گزارش کارآموزی احتراق در موتورهاي اشتغال- جرقه اي.doc 44 و با فرمت صفحه و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.
احتراق در موتورهاي اشتعال – جرقه اي موتورهاي اشتعال ( احتراق ) جرقه اي يا اتو اصول كاركرد اين سيستم ، يك موتور احتراقي مي باشد كه با استفاده از اشتعال بيروني ، انرژي موجود در سوخت ( بنزين ) را به انرژي جنبشي ( سينتيك ) تبديل مي كند . اين نوع موتورها براي كاركرد خود از يك مخلوط سوخت – هوا ( بر پايه بنزين يا گاز ) استفاده مي كنند . هنگامي كه پيستون در داخل سيلندر به سمت پايين حركت مي كند مخلوط سوخت هوا به داخل سيلندر كشيده شده و هنگامي كه پيستون به سمت بالا حركت مي كند اين مخلوط به صورت متراكم در مي آيد. اين مخلوط ، سپس در فواصل زماني معين و توسط شمع ها ، جهت احتراق آماده مي شود . گرمايي كه در طي مرحله احتراق حاصل مي شود باعث بالا رفتن فشار سيلندر گرديده و سپس پيستون باعث به حركت درآمدن ميل لنگ شده و در نتيجه اين فعل و انفعال ، انرژي مكانيكي ( قدرت ) حاصل مي گردد . پس از هر مرحله احتراق كامل ، گازهاي موجود از سيلندر خارج شده و مخلوط تازه اي از سوخت – هوا به داخل سيلندر كشيده ( وارد )مي شود . در موتوراتومبيلها تبديل گازها ( جابه جايي گازهاي موجود ) بر اساس اصول چهار مرحله آغاز احتراق ( چهار حالت موتور ) و نيز حركت ميل لنگ كه براي هر احتراق كاملي مورد نياز مي باشد ، صورت مي گيرد . ( شكل 1 ) اصول كاركرد موتورهاي چهار زمانه اي موتورهاي احتراقي چهار زمانه اي از سوپاپهايي جهت كنترل جريان گاز بهره مي گيرند . چهار حالت موتور عبارتند از : حالت تنفس حالت تراكم و جرقه حالت انفجار حالت تخليه -حالت تنفس سوپاپ هوا ( ورودي ) : باز سوپاپ دود ( خروجي ) : بسته حركت پيستون : به سمت پايين احتراق : وجود ندارد . حركت رو به پايين پيستون باعث افزايش حجم مفيد داخل سيلندر شده و بدين طريق مخلوط سوخت – هواي تازه از داخل سوپاپ ورودي ، وارد سيلندر مي شود . حالت تراكم و جرقه سوپاپ هوا( ورودي ) : بسته سوپاپ دود ( خروجي ) : بسته حركت پيستون : به سمت بالا احتراق : فاز اشتعال اوليه هنگامي كه پيستون به سمت بالا حركت مي كند باعث كاهش حجم مفيد سيلندر شده و مخلوط سوخت – هوا را متراكم مي كند . درست چند لحظه قبل از رسيدن پيستون به نقطه مرگ بالا شمع بالاي سيلندر جرقه زده و باعث احتراق مخلوط سوخت – هوا مي شود . نسبت تراكم توسط مقدار حجم سيلندر و حجم تراكم مطابق ذيل محاسبه مي شود: ε=( V n + V c ) V c نسبت تراكم در خودروهاي مختلف بستگي به طراحي موتور دارد . ...
گزارش کارآموزی احتراق در موتورهاي اشتغال- جرقه اي_1527601546_9968_3418_1548.zip0.00 MB |