خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 27,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 22,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 22,500 تومان

پیشینه و مبانی نظری اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي

پیشینه و مبانی نظری اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي دارای 50 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:


مقدمه......................................................................................................................................................... 9
2-1- اطلاعات وگزارش¬هاي مالي و نقش آنها در تصميم-گيري.................................................................. 10
2-2- اهداف گزارشگري مالي................................................................................................................... 10
2-3- تصميم¬گيري اقتصادي.......................................................................................................................12
2-4- استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداري............................................................................................ 13
2-5- نقش گزارشگري مالي در بازار سرمايه................................................................................................15
2-6- اثرات ارائه صورت¬هاي مالي بر قضاوت سرمايه¬گذاران در تصميمات سرمايه‌گذاري............................16
2-7- صورت¬هاي مالي اساسي....................................................................................................................15
2-8- نسبت‌هاي مالي...................................................................................................................................15

2-8-1- نسبت‌هاي نقدينگي .......................................................................................................................19

2-8-2- نسبت‌هاي فعاليت............................................................................................................................. 19
2-8-3- نسبت‌هاي اهرمي ............................................................................................................................ 20
2-8-4- نسبت‌هاي سودآوري....................................................................................................................... 20
2-8-5- نسبت‌هاي ارزش بازار........................................................................................................................20
2-9- تاريخچه استفاده از نسبت‌هاي مالي..........................................................................................................20
2-10- نقاط قوت نسبت‌هاي مالي.....................................................................................................................21
2-11-محدوديت‌هاي نسبت‌هاي مالي..............................................................................................................22
2-12- پيش¬بيني بازده سهام در فرايند تصميم¬گيري سرمايه-گذاري...................................................................23
2-13- نظريه ارزشيابي و مدل¬هاي ارزشيابي سهام عادي................................................................................. 25
2-13-1- مدل¬هاي تنزيل جريانات نقدي...............................................................................................26 3-1-1- مدل والتر..............................................................................................................................................26
2-13-1-2- مدل گوردن...................................................................................................................................27
2-13-1-5- مدل كرنل......................................................................................................................................27
2-13-2- شيوه¬هاي ارزيابي نسبي(به کمک نسبت¬هاي بازار)...........................................................................................27
2-13-2-1- نسبت قيمت به سود هر سهم..........................................................................................................................28
2-13-2-2- نسبت قيمت به ارزش دفتري.........................................................................................................................30
2-13-2-3- نسبت قيمت به جريان نقدي هر سهم.........................................................................................................32
2-13-2-4- نسبت قيمت به فروش هر سهم.....................................................................................................................33
2-14- روش¬هاي سرمايه¬¬گذاري در بورس اوراق بهادار.....................................................................................................34
2-14-1- روش نموداري...........................................................................................................................................................34
2-14-2- روش اصولي..............................................................................................................................................................35
2-14-3- روش پورتفوليو..........................................................................................................................................................35
2-14-3-1- خريد انواع سهام و کاهش ريسک....................................................................................................................35
2-14-3-2- تعداد سهام مورد نياز براي کاهش ريسک سبد سهام (پژوهش-هاي تجربي).........................................37
2-15- نسبت¬هاي بازار و سبد سهام.......................................................................................................................................38
2-15- مروري بر پژوهش¬هاي انجام شده..............................................................................................................................38
2-15-1-پژوهش¬هاي خارجي..................................................................................................................................................38
عنوان صفحه

2-15-2-پژوهش¬هاي داخلي....................................................................................................................................................45
خلاصه فصل دوم..........................................................................................................................................................................47


مقدمه‌
هدف غايي اقتصاد آزاد، حداكثر كردن رفاه جامعه است. نيل به اين هدف مستلزم اين است كه بخش صنعت مقدار لازم از كالاهاي مناسب را توليد كرده و آنها را در زمان مناسب براي مصرف¬كننده ارائه كند. اين اقدام نيز مستلزم وجود سرمايه لازم جهت سرمايه¬گذاري در بخشهاي توليدي است كه البته منبع اصلي تأمين سرمايه مورد نياز رجوع به بازارهاي مالي و بورس اوراق بهادار مي¬باشد، زيرا اين بازار محلي جهت جمع¬آوري پس‌انداز افراد و شركتها و هدايت آنها به سمت واحدهاي توليدي مي¬باشد. لازمه چنين تحولي که در درازمدت پويايي، رشد و توسعه اقتصادي را در پي خواهد داشت، تخصيص بهينه منابع با بهره¬گيري از روش¬هاي علمي و استفاده موثر از سرمايه¬هاي ملي و مردمي است. در همين راستا آشنايي با روش¬هاي ارزشيابي سهام و سبد سهام که با ظهور سازمان¬ها و نهادهاي مالي اهميت روز افزون يافته¬اند براي سرمايه¬گذران و تحليلگران مالي ضرورت دارد.
در اين فصل با توجه به موضوع مورد پژوهش، در ابتدا ضمن اشاره به اهميت گزارشگري مالي، اهميت صورت¬ها و نسبت هاي مالي حاصل از آن و نقش آن¬ها در تصميم¬گيري¬هاي اقتصادي بررسي شده و به مدل¬هاي ارزش¬يابي سهام که بيشتر از اطلاعات همين صورت¬هاي مالي استفاده مي¬کنند اشاره مي¬شود. در ادامه تعدادي از مهمترين و پرکاربردترين نسبت¬هاي ارزش¬يابي نسبي (به عنوان يکي از رويکردهاي ارزشيابي) بررسي شده و معايب و محاسن هر يک از اين نسبت¬ها عنوان مي¬شود. همچنين ضمن مروري بر استراتژي¬هاي سرمايه¬گذاري رايج در بورس اوراق بهادار، به مبحث سبد سهام و کاربرد آن به عنوان راهي براي مديريت مجموعه سهام پرداخته مي¬شود و در پايان اشاره¬اي به پژوهش¬هاي صورت گرفته در اين راستا خواهد شد.
2-1- اطلاعات وگزارش¬هاي مالي و نقش آنها در تصميم¬گيري
مديران واحدهاي تجاري و افراد ذي¬نفع براي تسهيل در امر تصميم¬گيري ممکن است به اطلاعات مختلفي نياز داشته باشند. بخشي از اين اطلاعات به صورت ذهني و بخش ديگر به صورت عيني يا کمي است. اطلاعات حسابداري از نوع عيني يا کمي مي¬باشد و مي¬تواند کمک مؤثري به مديران و افراد تصميم¬گيرنده نمايد. به بيان ديگرگزارش و رويدادهاي اقتصادي و تجاري به زباني مشترک در قالب اعداد و ارقام در نقش¬هاي نوين و جديد حسابداري را به عنوان يک سيستم اطلاعاتي مطرح مي¬نمايد، که حاصل اين سيستم گزارشات مالي است. سيستم اطلاعاتي حسابداري براي آنکه بتواند اطلاعات مربوط و مناسب به تصميم¬گيرندگان ارائه نمايد، در وهله اول مي¬بايستي استفاده¬کنندگان مختلف صورت¬هاي مالي و نيازهاي اطلاعاتي آنان را تشخيص دهد. گزارشات مالي به صورت کلي توسط دوگروه اساسي از افراد مورد استفاده قرار مي¬گيرد:
1- افراد وگروههايي که به دلايل مختلف در واحد تجاري منافع مستقيم دارند، نظير سهامداران، سرمايه-گذاران، مديران، بستانکاران و... .
2- افراد وگروههايي که بدون اينکه در فعاليت مورد نظر منافع مستقيم داشته باشند. اين افراد به خاطر پرداختن به مسائل مالي و علاقمندي به کسب اطلاعات و آگاهيهاي مربوط به فعاليت¬هاي مختلف مالي، به طور اعم از گزارشات مالي استفاده مي¬نمايند.
به طور کلي اطلاعات حسابداري از کنش متقابل سه گروه مختلف نتيجه مي¬شود. مؤسسات، استفاده-کنندگان و حسابداران، که بين آنها تضاد منافع وجود دارد. اگر به تضاد منافع موجود در ميان اطلاعات حسابداري توجه گرديده و اين تضاد تا حد ممکن کاهش يابد و فرآيند ارتباطات بين اين سه گروه مورد توجه دقيق حسابداران قرار گيرد، اطلاعات حسابداري مي¬تواند براي تصميم¬گيري بسيار مفيد واقع شود(اژدري،1380).

2-2- اهداف گزارشگري مالي
اهداف صورتهاي مالي عبارتند از ارائه اطلاعاتي تلخيص و طبقه¬بندي شده درباره وضعيت مالي، عملکرد مالي و انعطاف¬پذيري مالي واحد تجاري که براي طيفي گسترده از استفاده¬کنندگان صورتهاي مالي در اتخاذ تصميمات اقتصادي مفيد واقع گردد. از آنجا که صورتهاي مالي عمدتاً بيانگر اثرات مالي رويدادهاي گذشته است و لزوماً در برگيرنده اطلاعات غير مالي نيست، تمام اطلاعات مورد نياز استفاده¬کنندگان را جهت اتخاذ تصميمات اقتصادي فراهم نمي¬آورد. با اين حال، نيازهاي اطلاعاتي مشترک اغلب استفاده¬کنندگان را رفع مي¬کند.
گزارشگري مالي بايد تأمين¬کننده اطلاعاتي باشد که براي تصميم¬گيري اقتصادي سرمايه¬گذاران و طلبکاران بالقوه و بالفعل و تجزيه و تحليل عوامل و پارامترهاي مختلف اقتصادي در زمينه مشارکت و تشويق سرمايه¬گذار مفيد بوده و همچنين نيازهاي اطلاعاتي مديريت و ساير استفاده¬کنندگان را فراهم آورد.
اهدافي که توسط هيأت تدوين استانداردهاي حسابداري مالي (FASB) تعيين شده¬اند به شرح زير است:
1) گزارشگري مالي، مي¬بايستي اطلاعات مربوط به عملکرد واحد اقتصادي را براي يک دوره مالي به صورت مطلوب ارائه کند.


...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي_1527606988_10043_3418_1730.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 22,500 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت