خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 27,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 22,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 22,500 تومان

مباني نظري در زمينه فرايند و پروسه سيستماتيك محصول زعفران

مباني نظري در زمينه فرايند و پروسه سيستماتيك محصول زعفران

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مباني نظري در زمينه فرايند و پروسه سيستماتيك محصول زعفران دارای 106 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب


مقدمه 22

1-2 - بررسي پروسه سيستماتيك محصول زعفران 24

1- . بررسي نهاده هاي توليد 26 1-2

بررسي نهاده هاي توليد در سال اول 27

1-1- . عامل بنه يا پياز زعفران 28 1-2

2-1- . عامل زمين 32 1-2

3-1- . عامل اقليم 35 1-2

1- . آفتاب يا نور 36 3-1- 1-2

2- . بارندگي(برف و باران) 38 3-1- 1-2

3- . دما يا درجه حرارت 39 3-1- 1-2

4- . منابع آبي يا رطوبت 42 3-1- 1-2

5- . نم نسبي (ميزان تبخير و تعرق) 43 3-1- 1-2

6- . عرض جغرافيايي و ارتفاع 44 3-1- 1-2

4-1- . عامل انساني و فني 44 1-2

1- . مديريت 44 4-1- 1-2

2- . نيروي كار 45 4-1- 1-2

1-2- . آموزش نيروي انساني 4-1- 1-2

2-2- . تكنولوژي (سخت افزاري و نرم افزاري) 46 4-1- 1-2

5-1- . پول و سرمايه 47 1-2

2- . بررسي فرايند توليد 48 1-2

1-2- . شيوه زراعت زعفران و مراحل آن (كاشت) 50 1-2

فهرست مطالب صفحه

ز

1-1- . تراكم بوته ها 51 1-2- 1-2

2-1- . روش و طرز كاشت 52 1-2- 1-2

3-1- . زمان كاشت 54 1-2- 1-2

4-1- . عمق كاشت 56 1-2- 1-2

2- . سال دوم تا پايان سال پنجم 56 1-2- 1-2

1-2- . عامل بنه 57 1-2- 1-2

2-2- . عامل زمين 58 1-2- 1-2

3-2- . نيروي كار 60 1-2- 1-2

2-2- . مرحله داشت 60 1-2

1- . آبياري 61 2-2- 1-2

2- . زمان 66 2-2- 1-2

3- . مكان 66 2-2- 1-2

4- . وجين و مبارزه با علفهاي هرز 67 2-2- 1-2

5- . كود دهي و تغذيه زعفران 72 2-2- 1-2

3-2- . برداشت 76 1-2

1- . آفتاب و گرما 77 3-2- 1-2

2- . برداشت ،چيدن و پاك نمودن گل زعفران 78 3-2- 1-2

3- . محصولات جانبي زعفران 79 3-2- 1-2

4- . توريسم 81 3-2- 1-2

3- . مراحل فرآوري محصول زعفران 82 1-2

1-3- . خشك كردن 83 1-2

2-3- . نگهداري 87 1-2

فهرست مطالب صفحه

ح

3-3- . كيفيت 88 1-2

4-3- . خشكاندن 91 1-2

5-3- . فرآوري 92 1-2

1- . تكنولوژي در فرايند توليد 92 5-3- 1-2

2- . فرآوري بر اساس رنگ 93 5-3- 1-2

3- . فرآوري بر اساس طعم 94 5-3- 1-2

4- . فرآوري بر اساس عطر 95 5-3- 1-2

4- . بازاريابي و فروش 96 1-2

1-4- . بازاريابي و خدمات قبل از فروش 97 1-2

1- . بسته بندي 98 1-4- 1-2

2- . جنس بسته بندي 99 1-4- 1-2

3- . شكل بسته بندي 100 1-4- 1-2

4- . حمل و نقل در محصولات بسته بندي 101 1-4- 1-2

5- . شرايط نگهداري در محصولات بسته بندي 101 1-4- 1-2

2-4- . بازاريابي و فروش 102 1-2

1- . شيوه سنتي 104 2-4- 1-2

2- . محدوديت كشورها در روش سنتي 108 2-4- 1-2

فصل دوم – بخش دوم 110

1- . استراتژيهاي اصلي رقابتي در سطح واحد تجاري 110 2-2

2- . استراتژيهاي اصلي تجاري در سطح واحد رقابتي 111 2-2

3- . مدل تلفيقي استراتزيهاي رقابتي – تجاري 112 2-2

1-3- . نوع شناسي تلفيقي استراتژيهاي رقابتي – تجاري 113 2-2

فهرست مطالب صفحه

2-3- . فرصت جويان يا تجسس گرايان 114 2-2

1- . شرايط مناسب براي استراتژي فرصت جو 115 2-3- 2-2

3-3- . مدافعين 118 2-2

1- . شرايط مناسب براي استراتژي مدافع 119 3-3- 2-2

1-1- . مدافعان متمايز 120 3-3- 2-2

2-1- . مدافعان كم هزينه 120 3-3- 2-2

4-3- . تحليگرايان يا واكنشگرايان 122 2-2

1- . شرايط مناسب براي استراتژي تحليگر 123 1-4- 2-2

فصل دوم – بخش سوم 124

1- . كسب و كار الكترونيك چيست؟ 124 3-2

2- . بازاريابي اينترنتي 124 3-2

3- . استفاده از اينترنت در جهت گيري راهبردي 124 3-2

4- . آميخته بازاريابي الكترونيكي 126 3-2

1-4- . محصول 127 3-2

2-4- . قيمت 127 3-2

3-4- . فعاليتهاي تشويقي و ترغيبي (ارتباطات) 129 3-2

4-4- . توزيع يا مكان 131 3-2

5-4- . جامعه 132 3-2

6-4- . مارك گذاري 133 3-2

5- . آميخته بازاريابي الكترونيكي 133 3-2

1-5- . سياستهاي محصول 135 3-2

2-5- . سياستهاي قيمت گذاري 136 3-2

ط

فهرست مطالب صفحه

ي

3-5- . سياستهاي توزيع 137 3-2

1- . سياستهاي پيشبرد 138 3-1- 1-2

6- . تحليل وضعيت شركت 139 3-2

1-6- . تهيه فهرست عوامل دروني يا بيروني 139 3-2

2- . تحليل وضعيت نهايي شركت (داخلي و خارجي) 141 6-3-2

143 SWOT 7- . آناليز 3-2

143 SWOT 1-7- . مراحل انجام آناليز 3-2

143 SO 2-7- . استراتژي 3-2

144 WO 3-7- . استراتژي 3-2

144 ST 4-7- . استراتژي 3-2

144 WT 5-7- . استراتژي 3-2

144 SWOT 6-7- . نتيجه گيري ازآناليز 3-2



مقدمه :

درهر تحقيق وپژوهشي براي روشن كردن موضوع پژوهش وبررسي وشناسايي جنبه هاي مختلف

وگوناگون مساله مورد تحقيق بايد به بررسي ادبيات وپيشينه تحقيق مورد نظر جهت شناسايي و

پاسخگويي تئوريك آن پرداخته شود. دراين فصل مطالب ونوشته ها بصورت بخشهايي مجزا تحت

عناوين زير آورده مي شود.

بخش اول :

بررسي مباني نظري در زمينه فرايند و پروسه سيستماتيك محصول زعفران و ارائه نقاط قوت ،

ضعف ،فرصت و تهديد مربوط به هريك از ويژگيهاي مورد بررسي در زير سيستمهاي مدل مي پردازد كه

سعي در شناسايي و شناخت بهتر محصول زعفران با توجه به مدارك علمي استناد شده دارد .در اين بخش

مرحله اول تحقيق مورد بررسي قرارمي گيرد.

بخش دوم :

در بخش دوم به بررسي منابع موجود پيرامون مدل تلفيقي استراتژيهاي رقابتي و تجاري

مي پردازيم .براي اين كار مباحث مرتبط با مدل فوق را مورد مطالعه قرارداده قر ار مي دهيم .براي

٢٢

پاسخگويي كامل به مرحله و گام دوم تحقيق نياز است كه به بررسي دقيق تر پيرامون بازاريابي الكترونيك

بپردازيم كه در بخش سوم ارايه مي گردد.

بخش سوم :

در اين بخش به بررسي بازاريابي الكترونيك مي پردازيم و سعي در بررسي فرايند كلي بكارگيري

تكنولوژيهاي جديد براي برقراري ارتباطات زنجيره اي بين ارايه دهندگان محصولات از يك سوو مشتري

از سوي ديگر، به منظور اتخاذ تصميم هاي بهتر، بهينه سازي كالا وخدمات، كاهش هزينه ها وگشودن

كانالهاي جديد مي پردازد و در دنباله بخش دوم به بررسي آميخته بازاريابي الكترونيكي مي پردازد.

٢٣

 

1-2 بررسي پروسه سيستماتيك محصول زعفران

گياه زعفران درزندگي از استراتژي هاي متنوعي درمحيط زندگي خود استفاده مي كند. فصل گل

دادن درپاييز ورويش برگهايش در زمستان وخزانش درفصل بهار است.قبل از اينكه رشد خود را شروع

كند به انساني كه به انتظار اوست گلهاي زيبا با ارزش اقتصادي بالا،با توجه به علاقه انسان ارزاني مي كند

و سپس مراحل زندگي خود را در آوردن برگ در سال جديد عمرش شروع مي كند. اين گياه قانع و كم

توقع با تحمل درجات دمايي متفاوت به بقاي خود به عنوان گرانبها ترين ادويه جهان ادامه مي دهد

وعنوان طلاي سرخ را به خود اختصاص داده است.

الگوبرداري از زندگي وطبيعت اين گياه كمك مي كند تا با شناخت بهتري بتوانيم استراتژي

مطلوبتري را پياده نماييم. شيوه و ساختار با الگو برداري از كليه مراحل رشد محصول زعفران و كل

فرايند توليد تا رسيدن آن به دست مصرف كننده نوشته شده است تا با آشنايي با چرخه عمر گياه زعفران

و محصولات آن بتوان درجهت حركت به سمت فردايي بهتر حركت نمود. ارتباطات كلي بين اجزاي

سيستم محصول زعفران از نهاده هاي توليد تا مصرف نهايي توسط مصرف كننده را مي توانيم بصورت

1 در صفحه 10 آمده است مي پردازيم. - كلي زير نمايش دهيم.شماي كلي مدل در نمايش 1

٢٤

با توجه به اين نمايش فرايند كلي محصول زعفران از چند زير سيستم تشكيل مي گردد . بديهي

است كه براي شناخت بهتر مدل فوق بهتراست به بررسي زير سيستمهاي مدل بپردازيم تا بتوانيم

ديدنسبت به مدل بدست آوريم .براي سهولت در بررسي مدل، از سمت بالا و راست در جهت حركت

عقربه هاي ساعت به بررسي بپردازيم .درمدل فلشها نشان دهنده جريانهاي پولي و مالي ،محصول ،فن

آوري و اطلاعات است كه در كل فرايند جريان دارند و مي توان به يك تصوير كلي از محصول زعفران

از تهيه نهاده هاي توليد تا رسيدن آن بدست مصرف كننده نهايي رسيد.ويژگيهاي مدل فوق بشرح زير

است.

1. كوچك ترين تغيير در يك قسمت از فرايند تاثير كلي در كل مجموعه و محصولات نهايي مي گذارد

مثلا با انتخاب يك پياز مناسب زعفران مي توان در سال اول به شرط مساعد بودن ساير عوامل تمامي

هزينه انجام شده را بدست آورد .به عبارتي هزينه نهايي آخرين محصول توليد شده سال اول با درآمد

و حتي مي توان با انتخاب پياز مناسب با توجه به ( MR=MC=P) . نهايي همان محصول برابر است

بعضي از تحقيقات در سال اول به سود دهي رسيد.

2. تغييرات هريك از قسمتهاي بالا اثرتعيين كننده اي بر بهره وري محصولات نهايي مي گذارد ،براي

نمونه با توجه به انتخاب بازار هدفي كه خواهان رنگ زيباي زعفران است اگر از بسته بندي نامناسب

استفاده كنيم بطور حتم در آن بازار محصول مطلوبي ارايه نخواهيم كرد.

3. تغييرات محيطي ووجود يك محيط رقابتي اثر زيادي بر محصولات نهايي ما دارد.

اين ويژگيها يك نگرش سيستماتيك به ما مي دهد كه بايد مبتني بر تمامي شرايط محيطي و

دروني پايه ريزي گردد كه در كل يك مجموعه فراگير هستند.اما بايد به خاطر داشت كه بهترين روش،

كاربردي ترين و سريعترين روش است، لذا در اين مدل با انطباق از ويژگيهاي محصول زعفران سعي

٢٥

شده است كه به روشي دست يابيم كه با توجه به شرايط موجود و وضع مطلوب ما را سريعتر به

اهدافمان با دقت و سرعت برساند. اكنون به بررسي محصول زعفران توجه به پروسه و مدل كلي زعفران

مي پردازيم.

-1-1-2 بررسي نهاده هاي توليد

براي درك بهترنهاده هاي توليد بهتر است كه نهاده هاي توليد رادردوقسمت جداگانه در سال اول

توليد و از سال دوم تا پايان سال پنجم توليد بررسي كنيم .با باين نوع بررسي مي توانيم به تصويري بهتر

از مدل فوق كه يك مدل بازتجديد شونده است دست يابيم . اين نكته را متذكر شويم كه نهاده هاي توليد

در سال اول با توجه به ماهيت هزينه اي بيشتردرگروه هزينه هاي ثابت قرار مي گيرند و در سال بعد با

تركيب شدن با ديگر نهاده هاي توليد به فرايند توليد كمك مي كنند .براي نمونه مثالي را ارايه مي

كنيم.پياز زعفران از لحاظ ماهيتي در سال اول توليد به عنوان يك هزينه ثابت محسوب مي شود در

حاليكه در سال بعد پياز زعفران با تركيب ديگر نهاده هاي توليد داراي نقشي جداگانه از پياز زعفران در

فرايند توليد ايفا مي كند.براي درك بهتر زنجيره ارزش و تجزيه تحليل هزينه - منفعت كه زير بناي اصلي

استراتژيهاي رقابتي عمومي پورتر است به بررسي هريك از نهاده هاي توليد در سال اول مي پردازيم .زير

1 زير مي بينيم. -1 - سيستم نهاده هاي توليد را در نمايش 2

1 - زير سيستم نهاده هاي توليد –1- نمايش 2

٢٦

بررسي نهاده هاي توليد در سال اول

اكنون به بررسي نهاده هاي توليد به عنوان يك علت لازم جهت توليد محصول زعفران مي

پردازيم به گونه اي كه با عدم وجود آن محصول زعفران بوجود نمي آيدو به تنهايي جهت بوجود آمدن

محصول زعفران كافي نيست.ماهيت هريك از ديگري مستقل بوده و تحت تاثيرعامل ديگري نمي باشد. با

توجه به اينكه ما به دنيال يافتن زنجيره ارزش و پياده نمودن استراتژي هاي عمومي پورتر هستيم لذا به

بررسي نهاده هاي توليد با توجه به ماهيت هزينه و منفعت مي پردازيم و با ديدگاه اقتصادي تا پايان نهاده

هاي توليد مي پردازيم. با توجه به مدل كلي ارايه شده در صفحه 10 به بررسي نهاده هاي توليد ارايه شده

زير مي پرازيم.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مباني نظري در زمينه فرايند و پروسه سيستماتيك محصول زعفران_1609623477_11445_3418_1519.zip0.17 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 22,500 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت