خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه وثانویه

مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه وثانویه

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه وثانویه دارای 46 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

مقدمه

در اين بخش از تحقيق، تعريفي از عرضه عمومي اوليه، فرايند اجرا، انواع و علل ناهنجاري هاي IPO به همراه توضيحي پيرامون عرضه اوليه سهام در بورس اوراق بهادار تهران بيان خواهد شد.


2ـ2ـ نهادهای مالی

هر روزه مردم به تعداد زیادی از وام گیرندگان مانند دولت، بنگاه های اقتصادی و افراد وام می دهند.
وام گیرندگان از طریق بازارهای مالی مستقیما با وام دهندگان تماس نمی گیرند بلکه وام دهی و وام گیری به طور غیر مستقیم و به واسطه نهادهای مالی ، انجام می پذیرد به این صورت که، این بازارها به عنوان عامل اصلی در کانالیزه کردن منابع و وجوه مازاد از بخش هایی که دارای منابع اضافی بوده و توان و قدرت و یا موقعیت به کارگیری آن را ندارند، به سمت بخش هایی که دارای کسری منابع بوده ولی توان و قدرت کافی در امر
سرمایه گذاری دارند، عمل می نمایند. بازارهای مالی که شامل بازار پول، سرمایه، بازار تنزیل ، بازار اوراق بهادار و بازار ارز می باشند، نقش های زیر را بر عهده دارند:

  1. تعیین قیمت برای دارایی مالی : قیمت دارایی مالی، از تقابل عرضه و تقاضای آن دارایی تعیین می گردد که تحقق این امر مستلزم وجود شرایطی نظیر کارا بودن بازار و رقابتی بودن آن می باشد؛ در اینجا کارایی و رقابت، مکمل یکدیگرند یعنی هرچه شرایط رقابتی تر باشد، کارایی افزایش یافته و در نتیجه قیمت دارایی های مالی و وجوه و سرمایه به واقعیت نزدیکتر گشته و شرایط را برای اتخاذ تصمیم عقلانی برای عرضه کنندگان و متقاضیان وجوه فراهم می نماید و در نتیجه تخصیص بهینه منابع فراهم می شود.
  2. ارائه اطلاعات و کاهش هزینه های معاملات: بازارهای مالی به عنوان حلقه ارتباطی میان سرمایه گذاران و سرمایه پذیران در ارائه اطلاعات صحیح و کاهش هزینه های انجام معامله می باشند. در صورتی که بازارهای مالی بتواند در تفسیر و تجزیه و تحلیل اطلاعات، به درستی عمل نماید، در آن صورت برای هر دو گروه یاد شده این اطمینان حاصل می گردد که بازده سرمایه گذاران و نیز هزینه های تامین مالی قابل قبول خواهد بود.


2ـ3ـ بازار پول و سرمایه

بازارهای مالی را بر اساس سررسید حق مالی، می توان به دو بخش بازار پول و بازار سرمایه طبقه بندی نمود که با توجه به عملکردهای مخصوص به خود نه تنها از یکدیگر جدا نیستند، بلکه عمدتا مکمل هم نیز می باشند.


2ـ3ـ1ـ بازار پول

بازار پول یکی از اجزاء بازار مالی است که در آن، سررسید مطالبات کوتاه مدت می باشد و اوراق بهاداری که در این بازار مورد معامله قرار می گیرند، دارای سررسید کمتر از یک سال می باشند به همین دلیل، این بازار از ریسک کمتری نسبت به بازار سرمایه برخوردار است.

در این بازار، پس انداز کنندگان وجوه، نمی توانند مستقیما به متقاضیان وجوه مراجعه نمایند لذا این ارتباط صرفا توسط نهادها و واسطه های پولی میسر می گردد.

برخی از ویژگی های بازار پول که معروف ترین آن ها سیستم بانکی است، عبارت از این که ابزارهای این بازار دارای ریسک کم، نقدینگی بالا، نرخ بهره بالاتر از حد معمول و سرعت بالای انجام معاملات بوده و ابزارهای شناخته شده آن ها نیز، اوراق خزانه دولتی، اوراق تجاری، گواهی های سپرده، گواهی های پذیرش بانکی، دلار اروپایی، بازار بین بانکی، اوراق قرضه کوتاه مدت موسسات وابسته به دولت و وجوه بانک مرکزی می باشند.


2ـ3ـ2ـ بازار سرمایه

بازار سرمایه برخلاف بازار پول، بازاری است که در آن داد و ستدهای مالی بلند مدت انجام گرفته و اوراق بهادار میان مدت و بلند مدت افراد، بنگاه های تجاری و دولت عرضه شده و مورد معامله قرار می گیرند. سررسید مطالبات در این بازار معمولا بیشتر از یک سال بوده و منبع اصلی تامین مالی بلند مدت محسوب می شود.

یک بازار سرمایه کارامد خصوصیات زیر را دارا می باشد:

- اجازه انتقال ثروت در زمان های مختلف میان افراد مختلف اعم از حقیقی و حقوقی با سهولت و نیز با حداقل هزینه های مبادلاتی انجام پذیرد.

- ارزش دارایی های سرمایه ای و بازده های حاصله، انحراف نداشته باشند زیرا انحراف قیمت ها یا بازده، موجب تغییر ترکیب دارایی های مالی شده و به دلیل تخصیص نامطلوب منابع، از ارزش یک بازار کارامد می کاهد.

حسين سيد الماسي،‌ آشنايي با بازارها و نهادهاي پول و سرمايه در ايران و جهان، جزوه درسي، دانشگاه الزهرا، 1383: صص 79-69.

Discount Market

مهدي تقوي،‌ نهادهاي پولي و مالي بين المللي، پژوهشكده امور اقتصادي، تهران، 1382، صص 25-18.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری نهادهای مالی و بازاراولیه وثانویه_1528351400_11490_3418_1638.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت