خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری اختلالات رفتاری

پیشینه و مبانی نظری اختلالات رفتاری

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری اختلالات رفتاری دارای 58 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

نظریه های مختلف در مورد اختلالات رفتاری:

1- نظریه عوامل بیولوژیکی ( زیستی یا زیستی شناختی )

2- نظریه روان کاوی ( تحلیل روانی )

3- نظریه رفتاری یا نظریه یادگیری :

1- نظریه بوم شناسی لاکولوژیکال و جامعه شناسی :

اختلالات رفتاری ( havioral Disorder)

اختلال رفتاری کودکان و نوجوانان

تعریف اختلال رفتاری :

اختلال در رفتار :

اختلال رفتاری در بین نوجوانان :

چگونگی بروز اختلال در رفتار از نظر شناخت گرایان :

انواع اختلالات :

طبقه بندی اختلالات بر اساس DS MIV

اختلالات افسردگی : peression

آیا بدون فشار روانی دچار افسردگی می شوم ؟

علتهای افسردگی

اختلال وسواس

اختلال وسواس فکری و عملی :

ملاکهای تشخیصی مربوط به اختلال وسواس فکری و عملی

1- اختلال شخصیتی پارانوئید :

1- اختلال ضد اجتماعی :

ملاکهای تشخیصی اختلال شخصیت ضد اجتماعی :

اصطلاح شناسی و مفاهیم :

پرخاشگری :

انواع پرخاشگری :

نظریه زیستی پرخاشگری :

کروموزوم های جنسی :

انواع پرخاشگری و رفتار ضد اجتماعی :

هیجان پذیری :

بی قراری :

روش درمان :

گوشه گیری اجتماعی :

تشخیص بالینی و ارزیابی گوشه گیری اجتماعی :

دلبستگی ، بازداری و گوشه گیری اجتماعی :

اختلال رفتاری :

عوامل و زمینه اختلال رفتاری :

زمینه فیزیولوژیکی :

1- تاثیرات بیوشیمیایی

2- آسیب ساختاری

تاثیرات بعدی

زمینه های پویایی

زمینه های اجتماعی

تفاوتهای مربوط به جنسیت

دسته بندی اختلالات رفتاری

گروهبندی از دیدگاه های مختلف آموزش و پرورش :

اصول کلی رفتار درمانی اختلالات رفتاری :

برآورد درصد شیوع اختلالات رفتاری :

رابطه میزان شیوع کلی اختلالات رفتاری با عوامل جمعیت شناختی .

مطالعات انجام شده اختلالات رفتاری در ایران و خارج


منابع


ادبیات تحقیق

مروری بر نظریه ها و تحقیقات انجام شده

نظریه های مختلف در مورد اختلالات رفتاری:

  1. نظریه عوامل بیولوژیکی ( زیستی یا زیستی شناختی )

طرفداران این نظریه معتقدند که عامل مشکلات رفتاری ، عوامل ژنتیکی و زیستی شناختی می باشد زیرا رابطه بین وضعیت جسم و رفتارها وجود دارد این گروه معتقدند که عامل زیستی حتی قبل از تولد اثرات خود را بر روان فرد باقی گذاشته است و یا در هنگام تولد و یا دوران طفولیت بر روی کودک اثر داشته است به طور کلی نظریات بیولوژیک ها به سه عامل اصلی اشاره دارد .

  1. نا منطقی غدد داخلی که گاهی در دوران حاملگی بر اثر فشارهای وارد شده بر جنین اثراتی در دوران بعدی سازندگی کودک دارد .
  2. فقدان بهداشت کافی در دوران قبل و بعد از تولد .
  3. عدم تغذیه کافی در دوران قبل و بعد از تولد .
  1. نظریه روان کاوی ( تحلیل روانی )

طرفداران این نظریه علت رفتار نامناسب را عوامل درونی می دانند و معتقدند در صورت شناخت عامل ، مشکلات فرد حل می گردد . این گروه بنیاد نظریه خود را از فروید گرفته اند فروید معتقد است دستگاه روانی به سه حوزه تقسیم می شوند : الف- نهاد ( اید ) ب- خود ( الگو ) پ- خود برتر یا فراخود ( سوپرایگو ) .

و اهمیت دیگر نظریه فروید بر ضمیر ناخود آگاه است و او معتقد است کلیه حوادث دوران در ضمیر نقش بسته و ممکن است به ظاهر در اعمال روزمره بروز نکند ولی آن حوادث به نحوی در رفتار و تصمیم گیریهای و حتی در انتخاب شغل ظاهر می گردد به همین جهت در روش روان کاوی به خواب مصنوعی مبادرت می ورزند تا با یاد آوردن خاطرات به حل مشکل بپردازند زیرا آنها معتقدند اگر علت کشف شود . بیماری رفع می شود .

3- نظریه رفتاری یا نظریه یادگیری :

این نظریه نقطه مقابل نظریه تحلیل روانی می باشد این گروه معتقدند که رفتار نا مناسب یا مشکل رفتاری به علت آموزش و یادگیری از محیط به تدریج به صورت تقریباً ثابت در رفتار فرد تجلی می کند و هر رفتار نا مناسب از طریق تقویت کننده های مثبت و منفی یا تنبیه از محیط کسب می شود رفتار گرایان از طبقه بندی کردن و نامگذاری این بر روی کودکان مشکل دار اجتناب می کنندزیرا معتقدند هر نوع نامگذاری به عنوان یک عامل منفی باعث اثرات نامطلوب در کودک می شود .

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری اختلالات رفتاری_1527326787_9584_3418_1869.zip0.05 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 33,800 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت