فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری آموزش حسابداری و هوش هیجانی دارای 47 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فهرست مطالب:
2-1- مقدمه 11
2-2- هوش 11
2-2-1- تعریف هوش 12
2-2-2- انواع هوش 12
2-3- هوش هیجانی 14
2-3-1- تعاریف هوش هیجانی 15
2-3-2- ابعاد هوش هیجانی 17
2-3-3- دیدگاههای هوش هیجانی 19
2-3-3-1- دیدگاه توانمندی 20
2-3-3-2- دیدگاه مختلط 20
2-3-4- مدلهای هوش هیجانی 21
2-3-5- اهمیت هوش هیجانی 24
2-3-6- اهمیت هوش هیجانی در حسابداری 25
2-3-7- پیشرفت در هوش هیجانی 28
2-3-8- آموزش حسابداری و هوش هیجانی 29
2-3-9- رشتهی حسابداری و هوش هیجانی 30
2-3-10- تجربهی کاری و هوش هیجانی 31
2-3-11- جنسیت و هوش هیجانی و بررسی آن در حرفه حسابداری 31
2-3-12- سلامت روان و هوش هیجانی 32
2-4- تحقیقهای پیشین 34
2-4-1- هوش هیجانی 34
2-4-2- آموزش حسابداری هوش هیجانی 36
2-4-3- تجربه کاری و هوش هیجانی 37
2-4-4- جنسیت و هوش هیجانی 38
2-5- خلاصه فصل 40
منابع
2-1- مقدمه
هوش هیجانی نشاندهنده توانایی افراد در شناسایی، مدیریت و استفاده از هیجانات در انجام امور است و ضرورت کاربرد آن موید این اصل است که محیط کار صرفا یک محیط منطقی نیست. همچنین در حرفه حسابداری نیز صرفاً عقلانیت عامل اصلی نبوده و هیجانات به عنوان یک عامل موثر در حرفه حسابداری باید مدنظر قرار گیرد. دراین فصل یک چارچوب منسجم در خصوص ادبیات موضوع ارائه میشود، تا درک جامعی از موضوع مورد مطالعه به دست آید. بدینمنظور ابتدا در بخش اول مهمترین موضوعهای قابل توجه در حیطه هوش هیجانی، ابعاد و مولفههای هوش هیجانی، مدلها و اهمیت هوش هیجانی تشریح شده و در نهایت با بیان مهمترین بخش از این فصل، گزارشی از پژوهشهای خارجی و داخلی انجام شده در حیطه موضوع پژوهش ارائه خواهد شد.
2-2- هوش
پس از گذشت سالها از سلطه هوش عقلانی بر جوانب مختلف زندگی، اکنون از اهمیت آن به عنوان تنها عامل موفقیت کاسته شده است. مفهوم هوش ممکن است در نزد افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد، با این حال وقتی صحبت از هوش به میان می آید، بلافاصله نوعی توانایی ذهنی درباره انسان تداعی میشود. در گذشته موفقیت تماماً به هوش عقلانی نسبت داده میشد اما اکنون میدانیم بهره هوشی بالا به تنهایی ارزش قلمداد نمی شود؛ چرا که تنها 20 % از موفقیت را در بر میگیرد حال آن که 80 % از موفقیت به هوش هیجانی و سایر اجزای هوش نسبت داده شده است (گلمن، 2002). در واقع توانایی احساسی فرد، نه تنها مهمتر از توانایی ذهنی او است، بلکه نقش بسزایی نیز در موفقیت، کار، روابط با دیگران و حتی سلامت جسمی فرد دارد (ناچیاپان و همکاران ، 2014).
2-2-1- تعریف هوش
روانشناسان معتقدند که هوش، مجموعه توانایی هاي یک فرد محسوب می شود که توسط آن، فرد چیزي را میفهمد و به طور منطقی میاندیشد و رفتار میکند. گیج و برلاینر (1992) عناصر هوش را به سه دسته توانایی پرداختن به امور انتزاعی (اندیشه ها، نمادها و مفاهیم)، توانایی حل کردن مسایل و پاسخ مناسب در موقعیتهاي جدید و توانایی یادگیري تقسیم کردهاند (گیج و برلاینر، 1992).
هوش را میتوان توانایی شخص براي تفکر و عملکرد منطقی و معقول تعریف کرد (پورافکاري، 1380).
یکی از قدیمیترین تعریفها توسط بینت و سیمون (1916) به این صورت مطرح شده است:
«قضاوت و به عبارت دیگر، عقل سلیم، شعور عملی، ابتکار، استعداد انطباق خود با موقعیت هاي مختلف، به خوبی قضاوت کردن، به خوبی درك کردن، به خوبی استدلال کردن؛ این ها فعالیت هاي اساسی هوش به شمار میروند.»
پیشینه و مبانی نظری آموزش حسابداری و هوش هیجانی_1528650468_11822_3418_1109.zip0.00 MB |