فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری دانش مداری سازمان دارای 36 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
دانش مداری سازمان
ما در عصر شگفت انگيزي به سر ميبريم که انفجار دانش ناميده ميشود.
رشد دانش در سالهاي اخير بسيار سريع بوده به گونهاي که در قرن بيستم، 80 درصد يافتههاي فناوري ونیز 90 درصد تمام دانشها و اطلاعات فني، در جهان توليد شده است و هر پنج سال و نيم، حجم دانش دو برابر ميشود (افرازه، 1384: 1). اين در حالي است که عمر مفيد آن کمتر از چهار سال است.
2- 1- 2 روند تاريخي حرکت سازمانها به سوي سازمانهاي دانشمدار
پروفسور ويگ (1999) جايگاه دانش را حول محورهاي گوناگون به شرح ذيل مطرح نموده است (افرازه، 1384: 13- 12).
2- 1- 2- 1 اقتصاد کشاورزي:
در اين مرحله، هنوز بشر به دانش چنداني دست نيافته و مزيت رقابتي در آن، گسترش مزارع و تعداد بيشتر دام و طيور و نيز مهارتهايي در کاشت و برداشت محصولات بود.
2- 1- 2- 2 اقتصاد منابع طبيعي:
در اين دوره گروههاي کوچکي از صنعتگران، ارائه خدمات به مشتريان را آغاز کردند بناراين کمکم بشر، نياز به دانش را تشخيص داد و اتحاديهها و تجمعات کوچکي از متخصصين شکل گرفت.
2- 1- 2- 3 انقلاب صنعتي:
در قرون 18 و 19، تبديل منابع طبيعي به محصولات قابل فروش و توليد محصولات بر حجم زياد به شکل فزايندهاي، سازماندهي و مکانيزه و مزيت بازار سرمايهگذاري و به کارگيري افراد، بيشتر شد. لذا تکنولوژي بالاتري لازم بود. در اين دوره دانش، قابل دسترسي و اهميت آن روشن شده بود. وليکن اين امر، تنها در ميان برخي از صاحبنظران مطرح بود.
2- 1- 2- 4 انقلاب محصول:
در نيمه اول قرن بيستم، پس از توليد محصولات تنوع بيشتر وضعيت کمتر، ضرورت ارائه خدمات بهتر، براي توليدکنندگان به شکل فزايندهاي مطرح شد. به اين دوره، مزيت رقابتي، ارائه محصولاتي بود که به لحاظ کاربرد و قیمت با بازار تطابق بيشتري داشته باشد بنابراين نسبت به عصر صنعت، دانش فردي گسترش يافت و توجه محصول در سازمانها، بيشتر مطرح شد.
2- 1- 2- 5 انقلاب اطلاعات:
در نيمه دوم قرن بيستم، موضوعاتي چون بهينهسازي، توجه به محصول به همراه مزيت بازار و ارائه محصولات کاربرديتر با خدمات بهتر مطرح بود. با پديد آمدن فناوري اطلاعات، جمعآوري گستردهتر اطلاعات و تبادل آنها بين شرکتها و تأمينکنندگان و مشتريان، بيش از پيش امکانپذير شد به گونهاي که نظامهاي مديريت جامع و توليد به هنگام، کنترلهاي خودکار و غيره عملاً مشاهده ميشد. به اين ترتيب، با پديد آمدن کارتهاي اعتباري، شکل معاملات تجاري و تبادلات مالي و نقش مردم از کارهاي بدي به کارهاي پشت ميزي تغيير يافت اما با وجود اين، هنوز کارهاي کاملاً فکري و دانشي، جايگاه خود را نيافتهاند.
2- 1- 2- 6 انقلاب دانش:
در يکی دو دهة اخير دانشمندان اذعان داشتند که اساس رقابت در حال تغيير بوده و موفقيت سازمانها به سمت ميزان تأکيد و توجه آنان بر دانش مرتبط است. اين مسأله بسياري از سازمانهاي پيشرفته را بر آن داشت تا دانش را در سازمان خود مديريت کرده آن را به بهترين شکل ممکن، مورد استفاده قرار دهند. همچنين تأکيد و توجه بيشتر بر منابع انساني که توليدکنندگان و عاملان اصلي دانش در سازمان هستند، به ويژه در زمينه تسهيم دانش و فرهنگ سازماني که جريان دانش در داخل سازمان را شکل مي داد مورد توجه ويژهاي قرار گرفت.
. Total quality management (TQM)
. Just in time
پیشینه و مبانی نظری دانش مداری سازمان_1528883967_12070_3418_1660.zip0.00 MB |