خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه تحقیق و مبانی نظری چرخه سيستم مديريت دانش

پیشینه تحقیق و مبانی نظری چرخه سيستم مديريت دانش

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه تحقیق و مبانی نظری چرخه سيستم مديريت دانش دارای 74 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2- 1مقدمه................................................................................................................................

2-2 مديريت دانش چيست......................................................................................................

2-3 تاريخچه............................................................................................................................

2-4 تعاريف مديريت دانش......................................................................................................

2-5 تعريف مفاهيم و اصطلاحات مرتبط.................................................................................

2 -5-1 داده......................................................................................................................

2-5-2 اطلاعات................................................................................................................

2-5-3 دانش......................................................................................................................

2-6 انواع دانش.......................................................................................................................

2-6-1 دانش صريح............................................................................................................

2-6-2 دانش ضمني............................................................................................................

2-7 چرخه دانش......................................................................................................................

2-8 چرخه سيستم مديريت دانش............................................................................................

2-9 اهداف مديريت دانش ......................................................................................................

2-10 نياز به مديريت دانش......................................................................................................

2-11 روش هاي مديريت دانش...............................................................................................

2-12 الزامات سيستم هاي مديريت دانش................................................................................

2-13 مزاياي مديريت دانش.....................................................................................................

2-14 منافع مديريت دانش.......................................................................................................

2-15 برنامه هاي مديريت دانش و روند توليد دانش...............................................................

2-16 آموزش مديريت دانش....................................................................................................

2-17 نقش دانش در مديريت دانش.........................................................................................

2-18 نقش فناوري اطلاعات در مديريت دانش.......................................................................

2-19 منابع دانش......................................................................................................................

2-20 دسته بندي ابزارهاي مديريت دانش................................................................................

2-21 اصول مديريت دانش......................................................................................................

2-22 اجراي مديريت دانش.....................................................................................................

2-23 چالشهاي پيش روي مديريت دانش................................................................................

2-24 اهميت و ضرورت دانش در سازمانهاي دولتي...............................................................

2-25 مزاياي سازمان متاثر از مديريت دانش............................................................................

2-26 موانع استقرار مديريت دانش در سازمانها.......................................................................

2-27 چارچوبي براي مديريت دانش در سازمانهاي دولتي.......................................................

2-28 پيشنهادهايي در زمينه استقرار سيستم مديريت دانش......................................................

2-28-1 حوزه منابع انساني..............................................................................................

2-28-2 حوزه ساختار سازماني........................................................................................

2-28-3 حوزه فرهنگ سازماني ......................................................................................

2-28-4 حوزه فناوري اطلاعات .....................................................................................

2-28-5 حوزه فرآيندها ...................................................................................................

2-28-6 حوزه عوامل برون سازماني .............................................................................

2-29 راهكارهاي لازم جهت استقرار مديريت دانش در سازمان ............................................

2-30 چه گروهي عهده دار مديريت دانش در سازمان مي باشند ............................................

2-31 ارزيابي اثربخش مديريت دانش .....................................................................................

2-32 موافقان و مخالفان مديريت دانش در سازمانهاي دولتي .................................................

2-33 سوابق تحقيقاتي .............................................................................................................

2-34 شركت مادر تخصصي توانير...........................................................................................

2-35 صنعت برق و مديريت دانش..........................................................................................

2-35-1 هدف .................................................................................................................

2-35-2 استقرار سيستم مديريت دانش در شركت توانير و شركتهاي زيرمجموعه...........

2-35-3 وظايف كارشناس مسئول مديريت دانش در توانير .............................................

منابع



2-1مقدمه

دانش يك منبع كليدي در هر سازماني است .انسان هرچه بيشتر بداند، بهتر مي تواند عمل كند . ديگر دوراني كه در آن فقط پول، زمين و نيروي بازو، به عنوان سرمايه شناخته مي شدند، به سرآمده است. در دنياي امروز، دانش نه تنها به عنوان يك سرمايه محسوب مي شود، بلكه به عنوان مهم ترين سرمايه نيز براي سازمان ها تلقي مي شود. لذا در عصر دانايي كه در آن دانش بسان مهم ترين سرمايه محسوب مي شود، سازمان ها نيازمند رويكرد مديريتي متفاوت نسبت به مسائل سازمان و كاركنان هستند. حفظ و نگهداري كاركنان سازمان ها و پرورش ظرفيت يادگيري آنان نقش تعيين كننده اي در موفقيت و كسب مزيت رقابتي براي سازمان دارد. لذا همانند مديريت منابع فيزيكي مانند پول، مديريت دانش نيز بايد بخشي از سياست هاي استاندارد سازمان باشد. (انتظاري،85 )

دورنماي تاريخي از مديريت دانش امروزي، به اين مطلب اشاره دارد كه مديريت دانش يك خواسته قديمي بوده است. دانايي شامل دانستن و دلايل دانستن بوسيله فلاسفه غربي به صورت مدون شايد هزار سال قبل ايجاد شده باشد. همچنين فلاسفه شرقي يك مشاركت هم اندازه در تدوين دانايي داشتند، اگرچه بيشتر تاكيد آنها بر دريافت هدايت هاي روحاني و زندگي مذهبي بود و بسياري از اين تلاش ها به سمت بدست آوردن دريافت هاي مجرد و فرضي از آنچه كه دانايي مورد بحث قرار مي دهد مربوط مي گشت(انتظاري،85) .

حتي برخي ديگر از اين هم فراتر رفته اند و معتقدند كه تلاش ها و نيروهاي انسان هاي اوليه در محيط ناآشناي زندگي خود براي فهم روابط و بقا، نمونه هاي عملي از جستجوي دانايي و هدايت آن دانايي به سود خود است. اما اينجاست كه نقش اصلي انسان در سطح مديريت دانايي مطرح مي گردد، چرا كه اين واقعيت آشكار شده است كه دست يابي به سطحي از رفتار اثربخش براي رقابت عالي و سطح بالا ضروري است و اين مستلزم اين است كه همه افراد سازمان در نظر گرفته شوند. مديران براي اين كار بايد بين شناخت، انگيزش، رضايت فردي، احساس امنيت و خيلي از عوامل ديگر يكپارچگي و همانگي ايجاد كنند. امروزه مديريت دانش فقط با فشار اقتصادي ايجاد نمي شوند، بلكه جنبه مهم مديريت دانايي، رفتار اثربخش افراد است(صيف و كرمي،1383،ص20)

مديريت دانش، مربوط به استفاده نظام مند و راهوار از دانش در سازمان و بكارگيري آن در فعاليت ها،به منظور تحقق اهداف و رسالت سازمان است. هدف مديريت دانش، جلوگيري از تكرار اشتباهات و اتخاذ تمامي تصميمات بر اساس دانش سازمان مي باشد (2002:1،Milton) .


2-2 مديريت دانش چيست؟

از نظر امين و همكارانش(2001)تمركز مديريت دانش، بر بهبود توانايي سازماني مي باشد. موفقيت در زمينه مديريت دانش نيازمند ايجاد يك محيط جديد كاري مي باشد كه دانش و تجربه بتوانند براحتي سهيم شوند . براي تحقق اين مقصود، بايد فناوري و فرآيند را مدنظر قرار داد. رفتارهاي سازماني بايد چنان همراستا شوند كه اطلاعات و دانش، ادغام شده و به افراد مناسب و در زمان مناسب برسد تا بتوانند با بهره وري بيشتر عمل كنند. اول از همه مديريت دانش بايد افراد را به اطلاعات مرتبط كند، و اين ارتباط شامل فرآيندها و تشويق هايي است كه براي افراد نياز است تا نه تنها به هم اعتماد كنند و از اطلاعات موجود استفاده كنند، بلكه تجارب و اطلاعاتشان را به پايگاه اطلاعاتي جهاني توزيع كنند. دوم اينكه، افراد بايد به افراد مرتبط شوند. آنها بايد قادر به يافتن همديگر بوده و براحتي كمك مورد نياز را جستجو كرده و دريافت كنند و سپس آن را تجارب را منتشر كنند. اين امر به افراد اين احساس را مي دهد كه آنه همه روزه در تحقق اهداف سازمان شريكند. افزايش بهره وري، تسريع در يادگيري، اتخاذ تصميمات بهتر و سريع تر، افزايش توانايي براي توسعه، تقويت نوآوري و ايجاد انگيزه براي كاركنان(انتظاري،85)


2-3 تاريخچه

در سال 1979 ، حسابدار سوئدي به نام كارل اريك سيوبي كه بعدها به عنوان يكي از بنيانگذاران علم مديريت دانش معرفي شد، با پرسشي بزرگ روبرو گرديد. دفاتر حسابداري (ارزش دفتري ) يكي از شعبه هاي معروف سازماني كه او در آنجا كار مي كرد، تنها يك كرون ارزش نشان مي داد، در حاليكه ارزش واقعي سازمان، به مراتب بيش از اينها بود. در اين هنگام، وي متوجه شد كه ترازنامه مالي شركت او تنها ارزش دارايي فيزيكي آن را كه شامل چند ميز و ماشين تحرير بود نمايش مي دهد و ارزش واقعي سازمان وابسته به شايستگي كاركنان سازمان و چيزي را كه جمع كارمندان سازمان به عنوان يك فكر و مغز جمعي تشكيل مي دادند، وابسته است .

سيوبي و ديگران اين يافته را با نام دارايي فكري و دارايي ناملموس معرفي كرد و آن را در كنار دارايي هاي ملموس قرار داد. به اين ترتيب تعداد نوشته ها، سمينارها و نظاير آن در اين زمينه رشد كرد و موضوع به طور جدي در دستور كار دانشمندان علم مديريت و مديران سازمان هاي بزرگ قرار گرفت.

جدول1 فهرست نخستين حركت ها و وقايع مهم در رابطه با مديريت دانش را نشان مي دهد(افرازه،4:1386 )

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیق و مبانی نظری چرخه سيستم مديريت دانش_1529416791_12498_3418_1613.zip0.11 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت