خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی و مولفه‌ های اخلاق حرفه‌ای

پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی و مولفه‌ های اخلاق حرفه‌ای

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی و مولفه‌ های اخلاق حرفه‌ای دارای 76 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2- 1) بخش اول – سرمایه اجتماعی

2- 1- 1) مقدمه ....................................................... 19

2- 1- 2) تاریخچه ................................................. 19

2- 1- 3) مفهوم سرمایه اجتماعی .................... 20

2- 1- 4) مبانی نظری سرمایه اجتماعی ........ 23

2- 1- 4- 1) تئوری پیوند ضعیف ..................... 23

2- 1- 4- 2) تئوری شکاف ساختاری ........ 23

2- 1- 4- 3) تئوری منابع اجتماعی ................ 24

2- 1- 4- 4) مدل کیفی سرمایه اجتماعی ... 25

2- 1- 4- 5) مدل CLRLA ............................. 26

2- 1- 4- 6) مدل SCAT ................................. 27

2- 1- 4- 7) مدل کمی برای سرمایه اجتماعی 29

2- 1- 4- 8) مدل سرمایه اجتماعی گوشال و ناهاپیت 30

2- 1- 4- 9) مدل سرمایه اجتماعی استون 32

2- 1- 4- 10) دیدگاه سرمایه اجتماعی هسلی و همکاران 33

2- 1- 4- 11) چارچوب سرمايه اجتماعي مشترك و اعتبار مشترك ( شهرت مشترك ) ويدمن و همكاران .................... 33

2- 1- 4- 12) مدل سرمایه اجتماعی لینا و وان بورن 34

2- 1- 4- 13) مدل سرمایه اجتماعی لاک لی 34

2- 1- 4- 14) رویکرد کندی در سرمایه اجتماعی 35

2- 1- 5) مزایای سرمایه اجتماعی .............. 38

2- 1- 6) دیدگاه های انتقادی پیرامون سرمایه اجتماعی 39

2- 1- 7) نشانه‌های ضعف سرمایه‌های اجتماعی در سازمان ها 42

2- 1- 8) عوامل مؤثر بر شکل گیری سرمایه اجتماعی 43

2- 1- 9) روش های اندازه گیری سرمایه اجتماعی 45

2- 1- 10) سرمایه اجتماعی و آموزش عالی 46

2- 2) بخش دوم – اخلاق حرفه‌ای

2- 2- 1) مقدمه ................................................ 50

2- 2- 2 ) تعاریف اخلاق حرفه‌ای ............. 50

2- 2- 3) تاریخچه اخلاق حرفه‌ای ............. 52

2- 2- 4) اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه ....... 53

2- 2- 5) اعضای هیأت علمی و اخلاق حرفه‌ای 54

2- 2- 6) ابعاد اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه 55

2- 2- 6- 1) مسئولیت علمی ........................ 55

2- 2- 6- 2) باور به خودکارایی ...................... 62

2- 2- 6- 3) حس تعلق به اجتماع علمی .... 63

2- 2- 7) عوامل مؤثر بر اخلاق حرفه‌ای اساتید دانشگاه 65

2- 2- 7- 1) فرهنگ رشته‌ها .......................... 65

2- 2- 7- 2) فرهنگ نهادی ............................... 66

2- 2- 7- 3) فرهنگ نظام ملی ......................... 66

2- 2- 8) استراتژی درونی کردن اخلاق حرفه‌ای دانشگاهی 67

2- 3) بخش سوم - پیشینه تحقیق

2- 3- 1) مطالعات داخلی .................................. 72

2- 3- 2) مطالعات خارجی ............................... 77

منابع



2-1-1) مقدمه

امروزه در کنار سرمایه‏های انسانی، مالی و اقتصادی، سرمایه دیگری بنام سرمایه‌ی اجتماعی مطرح شده است. این مفهوم به پیوندها و ارتباطات میان‏ اعضای یک شبکه به عنوان منبع با ارزش اشاره دارد که با خلق هنجارها و اعتماد متقابل‏ موجب تحقق اهداف اعضاء می‏شود (عباس زاده و مقتدایی، 1388). سرمایه‌ی اجتماعی مفهوم نسبتاً جدیدی در علوم اجتماعی است و به‌طور خلاصه به ‌معنای «هنجارها و شبکه‌هایی است که امکان مشارکت مردم در اقدامات جمعی به‌منظور کسب سود متقابل را فراهم می‌کند» و با شیوه‌هایی همچون سنجش سطح اعتماد اجتماعی و سطوح عضویت در انجمن های مدنی رسمی یا غیررسمی قابل اندازه‌گیری است. سرمایة اجتماعی مفهومی ترکیبی است که «موجودی» یا میزان این هنجارها و شبکه‌ها را در یک جامعه و در یک مقطع زمانی خاص تشریح می‌کند (اندیشمند، 1388). رابطة متقابل، رفتار غیرخودخواهانه و اعتماد نمونه‌هایی از این هنجارها هستند. این شبکه‌ها ممکن است رسمی یا غیررسمی باشند. از این منظر، سرمایة اجتماعی یکی از عناصر مهم قدرت «جامعة مدنی» یا ظرفیت جامعه برای مدیریت خویش از طریق فعالیت های گروهی غیررسمی، داوطلبانه، غیردولتی و غیرانتفاعی است (الوانی ونقوی، 1387).


2-1-2) تاریخچه سرمایه اجتماعی

بحث سرمایه اجتماعی، قبل از سال 1916 در مقاله‏ای توسط هانی‏فان ‏از دانشگاه‏ ویرجینای غربی برای نخستین بار مطرح شد. علی رغم اهمیّت آن در تحقیقات‏ اجتماعی تا سال 1960 میلادی که توسط جین جاکوب ‏در برنامه‏ریزی شهری بکار برده شد، شکل جدی به خود نگرفت. در دهه‌ی 1970 تئوری سرمایه اجتماعی توسط " لوری‏" وارد عرصه‌ی اقتصاد شد. لوری از تئوری سرمایه‌ی اجتماعی برای انتقاد از نظریات نئوکلاسیک‏ و ناعادلانه بودن توزیع درآمد استفاده کرد. جیمز کلمن‏ (1988)، برای اولین بار این مفهوم را در آمریکای شمالی وارد عرصه‌ی سیاسی کرد. تلاش های وی در اروپا توسط پوتنام‏ پیگیری شد. تئوری سرمایه‌ی اجتماعی، عمدتاً با نظریه‏های بوردیو، کلمن و پوتنام تکامل پیدا کردد (فوکویاما، 1379).


2-1-3) مفهوم سرمايه اجتماعي:

اولين تعريف علمی از سرمايه اجتماعي توسط فوكوياما ارائه گرديده است. فوكوياما می‌نویسد: سرمايه اجتماعي مجموعه اي است از توانايي اشخاص براي همكاري با يكديگر در قالب گروهي و سازمان هاي مختلف جهت نيل به اهداف مشترك مي‌باشد. سرمايه اجتماعي مجموعه‌اي از هنجارها (اعمال نيك و صالح) در سيستم‌هاي اجتماعي است كه موجب ارتقاي سطح همكاري اعضاي جامعه و موجب پايين آمدن سطح هزينه‌هاي تبادلات و ارتباطات مي‌گردد. يكي از مفاهيم مهم در تبيين سرمايه اجتماعي ايجاد شبكه اعتماد است. شبكه اعتماد عبارت از گروهي است كه براساس اعتماد متقابل به يكديگر، از اطلاعات و هنجارها و ارزش هاي يكساني در تبادلات فيمابين خود استفاده مي‌كنند (غفاری، 1390).

بوردیو سه نوع سرمایه را، شناسایی نمود؛ این اشکال سرمایه عبارت از شکل‏ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بودند. شکل اقتصادی سرمایه بلافاصله قابل تبدیل به‏ پول است مانند دارایی‏های منقول و ثابت یک سازمان، سرمایه‌ی فرهنگی، نوع دیگر سرمایه است که در یک سازمان وجود دارد مانند تحصیلات عالیه اعضای سازمان که ‏این نوع سرمایه نیز در برخی موارد و تحت شرایطی قابل تبدیل به سرمایه‌ی اقتصادی‏ است و سرانجام شکل دیگر سرمایه، سرمایه اجتماعی است که به ارتباطات و مشارکت‏ اعضای یک سازمان توجه دارد و می‏تواند به عنوان ابزاری برای رسیدن به سرمایه‏های‏ اقتصادی باشد .(Winter, 2000)

از دیدگاه بوردیو سرمایه‌ی اقتصادی شکل غالب‏ سرمایه‏گذاری است و انواع دیگر سرمایه که شامل فرهنگی و اجتماعی است، به عنوان‏ ابزاری برای حصول سرمایه‌ی اقتصادی مفهوم پیدا می‏کنند. از نظر بوردیو، سرمایه‌ی اجتماعی در ممالک سرمایه‏داری به عنوان ابزاری برای تثبیت‏ و تقویت جایگاه اقتصادی افراد به شمار می‏رود. در این ممالک، سرمایه‌ی اقتصادی پایه‏ است و سرمایه‌ی اجتماعی و فرهنگی ابزاری برای تحقق آن محسوب می‏شوند. کلمن از واژگان مختلفی برای تعریف سرمایه‌ی اجتماعی کمک‏ گرفت؛ وی مفهوم سرمایه‌ی اجتماعی را از ابعاد مختلف بررسی کرد. کلمن برای تعریف‏ سرمایه‌ی اجتماعی از نقش و کارکرد آن کمک گرفت و تعریفی کارکردی از سرمایه‌ی اجتماعی ارائه داد و نه تعریف ماهوی .(Coleman, 1990)

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری سرمایه اجتماعی و مولفه‌ های اخلاق حرفه‌ای_1529425840_12533_3418_1733.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت