فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و عملکرد سازمانی دارای 63 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فهرست مطالب:
2-1- مقدمه ............................................... 11
2-1-1- تعاریف سرمایه فکری.. 12
2-1-2- مؤلفههای سرمایه فکری.. 14
2-1-3 ویژگیهای سرمایه فکری.. 18
2-1-3-1 رویکردها و روشهای اندازه گیری داراییهای نامشهود.. 19
2-1-3- 2- الگوی رهیاب اسکاندیا.. 23
2-1-3- 3- الگوی شاخص سرمایه فکری.. 25
2-1-3- 4- الگوی تکنولوژی بروکینگ.. 27
2-1-3- 5- الگوی نمایشگر داراییهای نامشهود.. 27
2-2-1- مقدمه.. 28
2-2-2- تعاریف عملکرد سازمانی.. 29
2-2-3-هدف از ارزیابی عملکرد :.. 30
2-2-4- علل ضعف عملکرد :.. 31
2-2-4-1 عوامل فردی.. 31
2-2-4-2 عوامل سازمانی.. 32
3-2-5- اجزاء اصلی و مراحل اجرای مدیریت عملکرد :.. 34
2-2-6- اما ارزیابی عملکرد چیست ؟.. 35
2-2-7- انواع ارزيابي.. 36
2-2-8- سیستیم های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن.. 38
2-2-9- مدلهای ارزیابی عملکرد سازمانی.. 39
2-2-9-1- مدل منشور عملکرد.. 39
2-2-9-2- ماتريس عملكرد (1989).. 43
2-2-9-3- مدل نتايج و تعيين كنندهها (1991).. 44
2-2-9-4- هرم عملكرد (1991).. 44
2-2-9-5- كارت امتيازدهي متوازن (1992).. 45
2-2-9-6- فرايند كسب و كار (1996).. 47
2-2-9-10- تحليل ذي نفعان (2001).. 48
2-2-9-11 الگوی ماهواره ای عملکرد سازمانی.. 49
الف)تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور.. 56
ب)تحقیقات انجام گرفته در خارج کشور.. 60
معرفی بانک ............................................... 62
منابع
2-1- مقدمه
امروزه بزرکترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی ان است نیروهای که با رهیافت های جدید فکری واندیشه های متعالی موجبات رشدو بالندکی افراد در جوامع را فراهم میاورندوعامل انساني به عنوان كليدي ترين و حساس ترين عنصر سازماني محسوب مي شود و بيشتر تئوريهاي جديد سازمان و مديريت نيز به چنين عامل حساسي اشاره كردهاند؛ لذا به منظور آگاهي از نتايج عملكرد نيروي انساني، در رابطه با بازده و كارايي مورد انتظار، شاغلان در سازمان مورد ارزيابي قرار مي گيرند. بدين گونه با شناخت نقطه ضعفهاي مستخدم، كمبودهاي سازمان و نيروهاي صديق و باكيفيت. سرمایه، در مورد مؤسسهها، به هر دارایی بر میگردد که باعث ایجاد جریانهای نقدی آتی شود(عسگریان، 1370).
بیشتر داراییهای شناخته شده، ماهیت مشهود و عینی دارند بنابراین، سرمایه مشهود به داراییهای فیزیکی و مالی سازمان اشاره دارد. ارزش این داراییها به طور ادواری (توسط شرکتهای بخش عمومی) افشا میشود و به آسانی بر روی ترازنامه به دست آمده از ثبتهای مالی این شرکتها، یافت میشود. داراییهای فیزیکی، میتواند به معنی زمین، ماشین آلات، موجودی کالا، تجهیزات و ... باشد، درحالی که داراییهای مالی به حقوق صاحبان سهام، سودهای انباشته، سرمایه در گردش، پیش پرداخت هزینهها، حسابهای دریافتی و... گفته میشود. اهمیت داراییهای نامشهود (مانند: مهارتهای نیروی کار و سازمان) در تعیین سودهای آتی به طور فزاینده ای در حال افزایش است.(قلیج لی و مشبکی، 1386)
بخش اول: سرمایه فکری
2-1-1- تعاریف سرمایه فکری
استوارت معتقد است سرمایه فکری مجموعه ای از دانش، اطلاعات، اموال فکری، تجربه، رقابت و یادگیری سازمانی است که میتواند برای ایجاد ثروت به کارگرفته شود. در واقع، سرمایه فکری کلیه کارکنان، دانش سازمانی و تواناییهای آنان را برای ایجاد ارزش افزوده در بر میگیرد و باعث ایجاد منافع رقابتی مستمر میشود (قلیچ لی و مشبکی، 1386).
سرمایه فکری، زادهای عرصه علم و دانش است. هنوز این واژه در دوران تکوین خود بسرمی برد. علی رغم این که، سیستمهای بیشتری در حال استفاده از سرمایه فکری هستند، اما هنوز هم بسیاری از افراد شاغل در سازمانها و بنگاههای اقتصادی اطّلاعی از این مفهوم ندارند (زنجیردار و همکاران، 1387).
سرمایه فکری از دیدگاه استوارت عبارتست از یک بسته دانشی که برای سازمان مفید است( استوارت نقل از خاوندکار و متقی،1388).
سرمایه فکری شامل دانش، اطلاعات، دارایی فکری و تجربه است که می تواند برای ایجاد ثروت آفرینی مورد استفاده واقع شود. سرمایه فکری عبارت از توانائی ذهنی جمعی یا دانش کلیدی به صورت یک مجموعه است(استوارت، 1997).
از دیدگاه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) سرمایه فکری عبارت است از "ارزش اقتصادی دو دسته از دارائی های ناملموس یک شرکت": 1) سرمایه سازمانی(ساختاری) و 2) سرمایه انسانی، که شامل منابع انسانی درون سازمان (یعنی پرسنل سازمان) و منابع انسانی برون سازمان، یعنی مشتریان و تامین کنندگان است. در همین اواخر، تعدادی از طبقه بندی های معاصر این تمایز را به طور مشخص با تقسیم سرمایه فکری به حوزه های سرمایه بیرونی (مشتریان)، سرمایه درونی(ساختاری) و سرمایه انسانی تعدیل کرده اند. (بنتیس، 2000)
سرمایه فکری، عبارتست از ارزش اقتصادی دو طبقه از دارائیهای نامشهود سازمان یعنی سرمایه انسانی و سرمایه سازمانی(رایت،2001).
-
پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و عملکرد سازمانی_1529425897_12535_3418_1807.zip0.00 MB |