خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری تحقیق هموارسازی سود

پیشینه و مبانی نظری تحقیق هموارسازی سود

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تحقیق هموارسازی سود دارای 31 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

مقدمه 20
2-1 سطح افشا 20
2-1-1 خصوصيت های كيفی مرتبط با ارائه اطلاعات 20
2-1-2 افشای مالی 21
2-1-3 اهداف افشا در گزارشگری مالی 22
2-1-4 ميزان اطلاعاتی که باید افشا شود 23
2-1-5 تاثير اطلاعات و تغييرها بر خط مشی افشا بر استفاده كنندگان 25
2-1-6 مفاهيم افشای مالی 26
2-2 هموار سازی سود 27
2-3 انواع هموارسازي سود 27
2-3-1 سود هموار طبيعي 28
2-3-2 هموارسازي واقعي 29
2-3-3 هموارسازي مصنوعي 29
2-4 مفاهيم سود ويژه 30
2-5 ابزار هاي هموارسازي مصنوعي سود 32
2-5-1 زمان بندي رويداد ها 32
2-5-2 هموارسازي از طريق انتخاب روش هاي تخصيص 33
2-5-3 هموارسازي از طريق طبقه بندي 33
2-6 تكنيك ها ي هموارسازي سود 33
2-6-1 دستكاري در درآمد ناويژه 34
2-7 انگيزه هاي هموارسازي سود 35
2-7-1 افزايش رفاه سهامداران 35
2-7-2 تسهيل قابليت پيش بيني سود 36
2-7-3 افزايش رفاه مديريت 36
2-8 روش هاي مطالعه هموارسازي سود 37
2-8-1 مدل سنتي 38
2-8-2 مدل ايمهاف 39
2-8-3 مدل ايكل 39
2-9 فرضيه بازاركارا 42
2-10 پیشینه تحقیق 42
2-11 خلاصه فصل 47
منابع


مقدمه
همانگونه كه هيات تدوين استانداردهاي حسابداري1 بيان مي كند انتخاب هاي حسابداري حداقل در دو سطح انجام ميگيرد. در يك سطح بوسيله كميته ها و موسساتي كه اين قدرت را دارند كه شركت ها را وادار به گزارشگري به شيوه خاص نمايند و يا بر عكس، بكار گيري روشي را كه توسط اين موسسات نامناسب تشخيص داده شده را منع كنند، و در يك سطح ديگر در هر شركت به صورت فردي انتخاب صورت مي گيرد. هنگامي كه استانداردهاي حسابداري بيشتري منتشر مي شود، انتخاب هاي فردي محدود تر ميشود، اما هنوز هم تصميمات حسابداري زيادي وجود دارند و در آينده وجود خواهد داشت كه به وسيله موسسات گزارشگري اتخاذ خواهد شد. زيرا انتخاب يك راهكار از بين راهكارهاي مختلف كه هيچ استانداردي آن را به طور دقيق مشخص ننموده و يا انتخاب بين راههاي اجراي يك استاندارد بوسيله هر موسسه به طور فردي صورت مي گيرد. از سوي ديگر توان تجزيه و تحليل و قدرت پيش بيني، مهمترين عامل در تصميمات سرمايه گذاري سهامداران مي باشد كه خود به عوامل متعددي از قبيل سود آتي، قيمت سهام، جريان نقدي آتي سرمايه گذاري و... بستگي دارد. تحقيقات متعدد نشان مي دهد كه مديران با استفاده از انتخاب هاي حسابداري و در قالب هموارسازي سود بر ذهنيت گرايي سرمايه گذاران تاثير مي گذارند.
به عبارت بهتر مديران آنگونه سيستم هاي اطلاعاتی را انتخاب مي كنند كه نوسان سودهاي گزارش شده را در طول زمان كاهش دهد. شواهد تجربي نيز حكايت از اين دارد كه مديران واحدهاي اقتصادي در درجات مختلف و به طور مستمر درگير هموارسازي سود هستند تا بدين وسيله قضاوت استفاده كنندگان از صورت هاي مالي را متاثر سازند.
در این فصل، ابتدا تعاریف هموارسازی سود از دیدگاه محققین مختلف بیان می گردد. سپس به انواع هموارسازی و انگیزه ها وابزارهای مختلف هموارسازی اشاره می گردد.

2-1 سطح افشا
2-1-1 خصوصيت های كيفی مرتبط با ارائه اطلاعات

از مهمترین ویژگی های کیفی مرتبط با ارائه اطلاعات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
قابل فهم بودن1 : برای‌ اينكه‌ ارائـه‌ اطلاعات‌ مالی‌ قابل‌ فهم‌ باشد لازم‌ است‌ كه‌ اقلام‌ به‌نحوی‌ مناسب‌ در يكديگر ادغام‌ و طبقه‌بندی شود. در ضمن، توان استفاده كنندگان از صورتهای مالی بايد در حد آگاهی‌ معقولی‌ در مورد فعاليتهای‌ تجاری و اقتصادی و نحوه‌ حسابداری‌ باشد.
قابل مقايسه بودن2 : صورتهای مالی يك شركت بايد با صورتهای مالی سالهای قبل و همچنين صورتهای مالی واحدهای تجاری مشابه خود قابل مقايسه باشد. برای اين منظور رعايت ثبات رويه در بكار بردن روشهای حسابداری و همچنين افشای مناسب رويه های حسابداری و ارقام مقايسه ای مورد نياز می‌باشد3 .
قابل اتکا بودن4: اطلاعات باید عاری از اشتباه و تمایلات جانب داری با اهمیت باشد و بیان صادقانه داشت باشد اطلاعات باید اثر معاملات و سایر رویدادهایی را که ادعا می کند بیانگر آن است یا به گونه ای معقول انتظار می رود بیانگر آن باشد به طور صادقانه بیان کند

2-1-2 افشای مالی
افشای اطلاعات عبارت است ازافشای اطلاعات اضافی مربوط به تجزیه و تحلیل مدیریت، یادداشت‌های توضیحی و صورت‌های مکمل، مفهوم عمومی تر افشاء توزیع و ارائه اطلاعات است.حسابداران تمایل دارند از مفهوم محدودتری استفاده کنند و افشای اطلاعات مالی در مورد یک شرکت را گزارشگری مالی سالانه این شرکت‌ها می دانند. مسائلی که در مورد عرضه اطلاعات در ترازنامه،صورت سود و زیان و صورت گردش وجوه نقد بیان می شوند، مطابق دستورالعمل های ارائه شده، قابل شناسایی و اندازه گیری هستند.مقدار اطلاعاتی که باید افشاء شود به مهارت استفاده کننده بستگی دارد.سه مفهومی که از افشاء برداشت می شود عبارت است از افشای کافی، منصفانه و کامل. اصطلاح افشاء کافی بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می‌گیرد که به حداقل مقدار افشاء، اشاره دارد و با هدف گمراه کننده نبودن صورت‌های مالی مطابقت می‌کند. افشای منصفانه به هدف اخلاقی برخورد مساوی با همه استفاده کنندگان بالقوه در ارتباط با افشای اطلاعات مالی اشاره و افشای کامل به ارائه کلیه اطلاعات مربوط اشاره دارد (احمدپور،1386،12).


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری تحقیق هموارسازی سود_1529945010_12921_3418_1297.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 30,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت