دانلود گزارش کارآموزی شبكه بهداري ابهر.doc 25 و با فرمت صفحه و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.
شبكه بهداشت ابهر : به شبكه بهداري ابهر كه جهت كار آموزي اعزام گرديدم قسمت امور اداري و مالي را انتخاب كرده و جهت فراگيري امور مالي و اداري فعاليت خود را آغاز كردم و يافته هايي كه از اين امور بدست آوردم به قرار ذيل مي باشد : 1- هزينه ها : گرفتن فيشهاي مربوطه واريز به حسابهاي شبكه از بانك ها وتفكيك نمودن آنها به حسابهاي مربوطه به طور روزانه و ثبت آنها در دفتر معين حسابهاي بانكي و در آخر هر ماه گرفتن صورت حسابهاي بانكي از بانك مربوطه و بررسي كردن مبالغ صورتحساب با دفتر معينبانكها و در آوردن صورت مغايرت بانكي و گزارش آن به پيوست تراز نامه به مسئولين . 2- اخذ فاكتورهاي خريد از قسمت كارپردازي و چك كردن آنها از حيث مبالغ ريز فاكتورها و جمع فاكتور. سپس تفكيك فاكتورهاي هزينه به سرفصلهاي هزينه ها و ثبت آنها در دفتر معين در سر فصلهاي مربوطه بطور روزانه و همچنين به تاييد رساندن آنها توسط مسئول حسابداري . البته اين قسمت كه هزينه يابي و تفكيك هزينه ها مي باشد با اطلاعات گرفتن از مسئولين پس از مدتي توانستم خودم هزينه ها را تشخيص داده و در سر فصلهاي خود ثبت نمايم و تراز آنها را بطور ماهيانه به صورت حسابداري دوبل تنظيم و پس از جمع و موازنه تراز آنرا به مسئولين تقديم نمايم . 3- تنظيم اسناد هزينه ها : پس از گرفتن مدارك مربوطه يعني برگ درخواست خريد كه پس از تصويب و تاييد مسئول قسمت و امور مالي جهت انجام خريد اقلام مي گردد . دوم برگ رسيد انبار كه توسط انبار دار كه پس از دريافت جنس صادر و امضاء مي گردد و اين خريدها توسط تنخواه مامور خريد و با چك شبكه مبالغ آنها پرداخت مي گردد . 4- تنخواه گردان : تنخواه وجهي است كه مامورين خريد آنرا از شسبكه گرفته و از آن محل خريدها راانجام مي دهند . در صدور اسناد حسابداري قسمت بدهكاري مربوطه به هزينه ها ودر مقابل آن تنخواه گردان و يا بانك بستانكار مي گردد و در آخر تيرماه كه تنخواه اخذ شده توسط مامور خريد در طي همان ماه به حساب بدهكاري تنخواه دار دار گذاشته شده و در مقابل خريدهايي كه توسط تنخواه انجام گرفته به بستانكاري تنخواه گذاشته مي شود(يعني بدين طريق اسناد مربوطه تنظيم و پس از تاييد در دفتر معين سر فصل تنخواه گردان ثبت مي گردد . ) درآمدها دريافت چك فيش هاي دريافتي از بيماران جمع آوري و همچنين وجه هاي دريافتي از بيماران بر طبق پرونده هاي آنها اول صحيح بودن آن بر طبق هزينه هايي كه برروي آنها انجامگرفته اعم از هزينه دكتر و دارو و پول تخت بيمارستان بر اساس تعرفه چك شده و سپس به حساب درآمد سند مربوطه تنظيم مي گردد و سپس در دفتر معين ثبت مي شود وجه هاي دريافت شده بطور روزانه به حساب مخصوص درآمدها واريز و فيش دريافت و جهت صدور اسناد نهايي آماده مي گردد . چنانچه از بيماران از يارانه اي بهر دليل استفاده نكنيد بايد مدارك و تاييديه آنها توسط مسئول بيمارستان انجام و تحويل امور مالي جهت محاسبه گردد لازم به توضيح است كه محل يارانه بايد حتماً در برگ يارانه مستحضر باشد . حقوق و مزاياي كاركنان بيمارستان و شبكه : براي تنظيم ليست حقوق مزايا بايد مدارك از قبيل تعداد روزهاي كاركرد و اضافه كاري و نوبتكاري و تصحيلات زندگي ( اعم از حق مسكن – حق اولاد – كارانه خارج از مركز – بدي آب و هوا – حق مشاوره و ساير مزايا ) در ستون هاي بدهكاري ليست حقوق بطور ماهيانه ثبت و سپس جمع آنها را بايد به عنوان كسورات جمع و در ستون جمع كسورات ثبت نموده و فني كه جمع كسورات را از جمع حقوق مزايا كسر نماييم مبلغ خالص پرداختي مشخص مي گردد . و پس از تنظيم ليست حقوق و رفع مغايرت هاي احتمالي آماده امضاء توسط امور مالي و پس از تاييد امور مالي به امضاء رئيس بيمارستان يا شبكه مي رسد . در اين مرحله ليست آماده تحويل به بانك جهت پرداخت حقوق كاركنان مي گردد كه ليست فوق طي چك به مبلغ جمع كل خالص پرداختي توسط امور مالي تنظيم و پس از امضاء هاي مربوطه و مهمور شدن به مهر شبكه تحويل بانك مي گردد . بانك بر اساس خالص پرداختي هر يك از كاركنان رابه حساب آنها واريز و فيش هاي مربوطه را صادر مي نمايد كه توسط امور مالي فيش هاي دريافت و به صاحبان آنها يعني كاركنان اعم از پزشكان و كارمندان تسليم مي گردد . صدور اسناد و حسابداري : پس از جمع آوري و كنترل هزينه ها و درآمدها از حيث و درستي مبالغ هزينه ها را بر اساس مراكز هزينه ها و اعتبارات تفكيك مي شود و ضمائم از قبيل دستور خريد و رسيد انبار و فاكتورهاي مربوطه پس از رسيدگي بطور روزانه توسط حسابدار سند صادر مي شود و پس از كنترل و مميزي به امضاء رئيس حسابداري و مدير مالي و رئيس شبكه رسيده و آماده ثبت اسناد در دفاتر قانوني روزنامه و كل مي گردد . و از تنظيم دفاتر روزنامه بدين صورت است كه اول سر فصل سند ثبت ومبلغ آن در مقابل سر فصل نوشته شده و بعد شرح سند با توجه به ضمائم و فاكتورهاي هزينه و شماره فاكتور و رسيد انبار پيوستي ثبت مي گردد ( در ستون بدهكاري دفتر ) و سر فصل بستانكاري سند كه مبلغ هزينه ها را پرداخت كرده اعم از نقد يا بانك كه در صورت پرداخت نقدي تنخواه گردان بستانكار مي شود و در صورت چك شماره چك بستانكار مي گردد و بر اساس شماره و تاريخ دفتر روزنامه شماره و تاريخ سند نوشته مي شود . ثبت اسناد درآمد : وجهي كه پس از دريافت از بيماران ومرتب كردن و بررسي بطور روزانه سند ثبت دفتر روزنامه مي گرد بدينترتيب كه بانك گيرنده وجه در سر فصل بدهكاري بر اساس مبلغ ثبت در سند در ستون بدهكاري نوشته شده و پس از ثبت شماره فيش هاي واريزي ضميمه سن در شرح سند سر فصل درآمدها در ستون بستانكاري ثبت مي گردد . ثبت دفتر كل دفتر كل بر اساس سر فصلها و اعتبارات صفحه بندي شده و از روي دفتر روزنامه تنظيم مي گردد كه هزينه در سر فصل اعتبارات مربوطه از دفتر روزنامه انتقال مي يابد . ثبت دفتر معين دفتر معين بر اساس اسناد صادره ارقامي كه در ستون معين سند ( ريز هزينه ها ) ثبت گرديده نوشته مي شود و در نهايت جمع كل دفتر كل با جمع كل دفتر روزنامه توازن دارد و دفتر معين نيز با جمع دفتر روزنام توازن خواهد داشت در غير اين صورت اشتباه ثبت خواهد شد كه بايد رسيدگي و بر طرف گردد . در آخر هر ماه تراز ( تراز آزمايش ) از دفتر كل بر اساس سر فصل ها تنظيممي گردد كه در مقايسه با جمع مبلغ دفتر روزنامه بايستي توازن داشته باشد . تنظيم دفاتر قانوني ( روزنامه – كل ) اين دفاتر بايد با خط خوش و خوانا نوشته شده و عاري از قلم خوردگي و لاك گرفتگي باشد در غير اين صورت مشمول جريمه مي گردد و يا در نهايت دفاتر رد مي شود كه عواقب خوبي براي موسسه در پي نخواهد داشت . در موسسه و شركتهاي توليد – خدماتي – بازرگاني ) دفاتر جهت محاسبه وپرداخت ماليات بر درآمد بسيار پر اهميت است چنانچه اظهار نامه مالياتي بر اساس دفاتر توسط موسسه تنظيم و به دارايي ارسال مي گردد در صورت مردود شدن دفاتر دارايي بر اساس علي الراكن ماليات بر درآمد صادر و دريافت مي كند كه شديداً به ضرر موسسه ماليات دهنده مي باشد . دارايي ها : داراييها بر دو نوعند : داراييهاي جاري – كه تشكيل مي شوند از :1- تنخواه گردان 2- بانكها 3- موجودي هاي جنس 4- بدهكاران 5- مشاركتها 6- اسناد دريافتي بدهكاران تجاري 2- دارايي هاي ثابت : عبارتند از : 1- زمين 2- ساختمان 3- تاسيسات 4- ماشين آلات 5- ابزار آلات 6- اثاثيه امور مالي در راس امور مالي مديريت مالي مي باشد كه كليه قسمت هايي كه در رابطه با قسمت قسمت مالي مي باشد زير نظر ايشان انجاموظيفه مي كند . قسمت هاي مالي عبارتند از رئيس حسابداري – رئيس انبارها – رئيس تداركات رئيس حسابداري كه پرسنل تحت نظارت و هماهنگي حسابداري اعم از قسمت هزينه يابي – صندوق ( تنخواه گردان ) مامور خريد – صدور اسناد حسابداري – حسابداري انبارها كه مامور خريد پس از صدور درخواست خريد از انبار و تاييد رئيس حسابداري و مديريتمالي خريد راانجام داده و فاكتورهاي مربوطه را به قسمت صدور سند پس از رسيد انبار تحويل مي دهد و تنخواه خريد نيز توسط رئيس حسابداري بررسي تاييد شده جهت صدور سند آماده مي شود . رئيس انبارها كليه ...
گزارش کارآموزی شبكه بهداري ابهر_1527602023_9992_3418_1256.zip0.00 MB |