خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری تحقیق بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش

پیشینه و مبانی نظری تحقیق بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تحقیق بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش دارای 110 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:


-1 ) مقدمه.................................... 14

2-2 ) فاوا در آموزش و پرورش................... 14

2-2-1) اهمیت فاوا در آموزش و پرورش کشور....... 14

2-2-2 ) دلایل استفاده از فاوا در آموزش......... 15

2-2-3 ) نگرش های توسعه فاوا................... 16

2-2-3-1) نگرش ظهور کننده..................... 17

2-2-3-2) نگرش کاربردی........................ 17

2-2-3-3) نگرش ترکیبی ( ادغامی ).............. 18

2-2-3-4) نگرش تحولی.......................... 18

2-2-4) ماتریسی برای توسعه فاوا در مدارس....... 19

2-2-5 ) مراحل اجرای برنامه های فاوا در آموزش و پرورش 23

2-2-5-1) مرحله اول : تا پایان برنامه سوم توسعه 24

2-2-5-2 ) مرحله دوم : تا پایان برنامه چهارم توسعه 24

2-2-5-3 ) مرحله سوم : پایان برنامه پنجم توسعه 25

2-2-6 ) مراحل توسعه فاوا در آموزش و پرورش ایران از ابعاد علمی و نظری.......................................... 26

2-2-6-1)ورود فاوا به صورت ابزار مدیریت در ساختار اداری و ... ............................................ 26

2-2-6-2) ورود فاوا به مثابه یک درس در آموزش و پرورش 26

2-2-6-3 ) تغییر نگاه به فاوا و تکوین جهت گیری کلی 26

2-2-6-4 ) توسعه ی فاوا در چارچوب طرح تکفا ... 27

2-2-7 ) بررسی های موردی در برنامه های ملی فاوا در کشورهای دیگر.............................................. 27

2-2-7-1 ) کشور بلغارستان..................... 27

2-2-7-2 ) کشور چین........................... 29

2-2-7-3 ) آموزش و پرورش امریکا ............. 31

2-2-7-4 ) کشور دانمارک...................... 31

2-2-7-5 ) کشور اندونزی....................... 32

2-2-7-6 ) کشور برزیل........................ 33

2-2-7-7 ) کشور مالزی........................ 34

2-2-8 ) موانع بکارگیری فاوا در آموزش و پرورش.. 36

2-2-8-1 ) موانع زیر ساختی – فنی ............ 36

2-2-8-2 ) موانع فردی ........................ 37

2-2-8-3 ) موانع اقتصادی ..................... 39

2-2-8-4 ) موانع فرهنگی – آموزشی ............ 40

2-2-9 ) یادگیری الکترونیکی یا آموزش الکترونیکی 42

2-2-10 ) فاوا و ارتقاء یادگیری دانش آموزان.... 45

2-2-11 ) نقش های یاددهی _ یادگیری فاوا....... 46

2-2-11-1 ) نقش فاوا در تسهیل یاددهی – یادگیری 47

2-2-11-2 ) نقش فاوا در انگیزش یادگیری ...... 49

2-2-11-3 ) نقش فاوا در یادگیری شاگرد محور... 50

2-2-11-4 ) نقش فاوا در سنجش و ارزیابی........ 54

2-2-11-5 ) نقش فاوا در بهبود و ارتقای مهارتهای تفکر 56

2-2-12 ) صلاحيت هاي مورد نیاز معلمان در فرایند یاددهی– یادگیری مبتنی بر فاوا................................. 59

2-2-12-1 ) صلاحيت هاي ارتباطي – اطلاعاتي....... 59

2-2-12-2 ) صلاحیت در استفاده از فاوا.......... 61

2-2-12-3 ) صلاحيت رسانه اي معلم............... 62

2-2-13) مدارس هوشمند........................... 65

2-2-14 ) علل تاسیس مدارس هوشمند................ 66

2-2-15 ) اهداف مدارس هوشمند.................... 68

2-2-16 ) انتخاب محتوا در مدرسه هوشمند.......... 69

2-2-17 ) فرایند تمرین و تکرار در مدرسه هوشمند.. 70

2-2-18 ) آزمون در مدرسه هوشمند................. 70

2-2-19 ) راهبردهاي توسعه مدارس هوشمند.......... 71

2-2-20 ) زيرساخت توسعه يافته فناوري اطلاعات در مدارس هوشمند 72

2-2-21 ) ساختار اجرايي مدارس هوشمند............ 74

2-2-21-1 ) شرح وظايف مدير مدرسه هوشمند....... 74

2-2-21-2 ) شرح وظايف کارشناسان فناوری اطلاعات در مدرسه هوشمند............................................ 75

2-2-21-3 ) شرح وظايف معلمان مدرسه هوشمند..... 75

2-2-21-4 ) شرح وظايف دانش آموزان مدرسه هوشمند 77

2-2-21-5 ) شرح وظايف اولياي دانش آموزان مدرسه هوشمند 77

2-2-22 ) موانع موجود در راه توسعه ی مدارس هوشمند در کشور 78

2-3 ) مبانی عملی تحقیق ...................... 79

2-3-1 ) تحقیقات انجام شده در داخل کشور....... 79

2-3-2 ) تحقیقات انجام شده در خارج کشور....... 84

منابع



2-1 ) مقدمه

در این فصل ادبیات مرتبط با موضوع تحقیق : در دو بخش مجزا ارائه شده است . در بخش اول حول محور فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش و اهمیت آن در آموزش و پرورش و فرآیند آموزش پرداخته می شود و در ادامه مباحثی در مورد مدارس هوشمند و ویژگی های آن مطرح می گیرد . در بخش دوم نیز پیشینه تجربی شامل پژوهش ها ، پایان نامه ها ، مقالات مرتبط با موضوع تحقیق ( اعم از داخلی و خارجی ) مورد بررسی قرار می گیرد .


2-2 ) فاوا در آموزش و پرورش

2-2-1 ) اهمیت فاوا در آموزش و پرورش کشور

در ایران موضوع فناوری اطلاعات و مقوله کلاس مجازی از دو وجه اصلی دارای اهمیت است : نخست آنکه یکی از سیاست های اصلی نظام آموزش و پرورش شکوفایی استعدادها و به منصه ی ظهور رساندن توانمندی های افراد در جهت تعالی و توسعه ی متوازن و پایدار است از این رو طراحی و پیاده سازی این ایده گام موثری در تحقق هدف فوق ، رفع تبعیض آموزشی و تربیت نیروهایی است که بتواند در آینده سکان هدایت کشور را بدست گیرند . شایان ذکر است که به دلیل تنگناهای موجود در نظام آموزشی کشور ، متاسفانه در حال حاضر رویکرد حاکم بر مدارس ( و حتی دانشگاه ها ) دیدگاه عملکرد نگر و مبتنی بر خروج است ، به همین دلیل میزان ریزش تحصیلی در مدارس کشور بیش از ده درصد و هزینه ی تکرار پایه افزون بر هزاران میلیارد ریال است . علاوه بر خیل دارندگان مدارک تحصیلی و جویای کار ، معضل عدم کارآفرینی در جامعه ، مبین عدم تجانس آموزش های سنتی رسمی با نیازهای جامعه نیز می باشد .

نکته دیگر وضعیت فضای فیزیکی کلاس های درس موجود در کشور و محدودیت منابع سرمایه گذاری در ساخت و ساز مدارس است . گر چه پس از انقلاب اسلامی تحول شگرفی در مدرسه سازی بوقوع پیوسته و تعداد کلاس های کشور از 25 هزار باب به بیش از 80 هزار باب بالغ شد ؛ لیکن به دلیل افزایش جمعیت جویای تحصیل لازم است در برنامه ی پنج ساله چهارم ، هر سال شش هزار مدرسه ساخته شود تا آموزش و پرورش بتواند پاسخگوی نیازها باشد . علاوه بر این محدودیت منابع مالی دولت و کاهش تخصیص اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش از حدود 14 % اعتبارات عمرانی در سال 1371 به 3.4 در سال 1378 ، نشان دهنده کاهش سرمایه گذاری در ساخت و ساز مدارس است . ضمن اینکه وجود هفده هزار باب کلاس در چادرها و ساختمان های خشتی و سیزده هزار و پانصد کلاس در مکان های استیجاری خود بر مشکلات قبلی می افزاید . مشارکت بخش های عمومی و غیر دولتی نیز در مدرسه سازی هر چند موجب افزایش کمی و تا حدودی کیفی وضعیت مدارس شده ، همچنان حدود 50% مدارس کشور دو نوبته هستند و بیش از ده هزار میلیارد ریال از اعتبار جاری آموزش و پرورش هرز می رود . آمار نشان می دهد در حال حاضر نظام آموزشی کشور با کمبود حدود نود و پنج هزار باب کلاس مواجه هست که با در نظر گرفتن مدارس چند نوبته و کلاس های استیجاری در مجموع لازم است 254 هزار کلاس در کشور ساخته شود . با توجه به نکات پیش گفته ؛ بدیهی است حرکت به سمت طراحی و پیاده سازی کلاس های مجازی به دلیل ماهیت مستقل از مکان و پویایی آن می تواند بسیاری از مشکلات مالی و نظام آموزشی را از میان بردارد و راهکارهای نوین را در بهره وری مناسب از امکانات موجود ارائه نماید ( نیاز آذری ، 1386 : 187 ) .


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری تحقیق بکارگیري فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش_1528797621_11948_3418_1798.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت